Un grup d'una vintena d'influèncers de les xarxes socials han visitat aquesta setmana la zona de les tines del Pla de Bages en una visita per donar a conèixer el potencial turístic basat en el patrimoni de la pedra seca, el vi i els productes locals.

Organitzat per l'empresa Bagesterradevins, la Denominació d'Origen Pla de Bages, l'Àrea de Turisme de la Diputació de Barcelona i el Consell Comarcal del Bages-Geoparc, els diferents membres del grup són importants bloggers i instagrammers que publiquen en diferents blogs de turisme i a les xarxes socials Instagram i també Facebook i Twitter.

Durant el matí van fer l'itinerari de les tines de la Vall del Flequer guiats per Bagesterradevins, començant per les del Bleda i seguint per les del Toques, Escudelleta i acabant a les Tines del Ricardo. El matí va començar acompanyat de les boires matinals del Pla de Bages que van permetre fer fotografies curioses a tots els instagramers, la descoberta d'aquest patrimoni va sorprendre molt als visitants que van admirar l'itinerari per la seva bona aptitud per a tots els públics i per fer en família. El recorregut va acabar amb un tast de 3 vins de la DO Pla de Bages.

El dinar va tenir lloc a Cal Carter de Mura on es va poder comptar amb el famós poti-poti i el cigronet de Mura, entre els plats estrella. A la tarda vanm visitar el poble de Mura i el Molí del mig, un gran aparador de la vida i eines antigues de pagès i de les feines del molí.

L'objectiu del viatge era donar a conèixer les possibilitats d'un producte turístic basat en la cultura del vi a la comarca, generat per l'empresa d'enoturisme Bagesterradevins.cat, encapçalada per Ricard Vilalta i Francesc Brunet. També van acompanyar la visita Joan Soler i Eva Farré, president i secretària de la DO Pla de Bages, i Juan Fenoy, de l'Àrea de Turisme de la Diputació de Barcelona.