Una concessió de transport de passatgers que es va guanyar als jutjats, una vaga de 18 dies dels conductors de la companyia que oferia el trajecte fins llavors i un inici amb la nova empresa d’autobusos ple de retards i deficiències, segons denuncien els passatgers. L’arrancada del nou servei del bus entre Manresa i Barcelona amb la Hispano Igualadina-Monbus ha sigut convulsa. Un mes després no hi ha hagut canvis.

La història arranca el març de l’any passat. Després d’un llarg litigi judicial el Tribunal Suprem va sentenciar que la companyia Hispano Igualadina-Monbus era realment qui s’hauria d’haver adjudicat la concessió del servei d’autobús entre Manresa i Barcelona, i no Bages Exprés, empresa que la Generalitat va considerar guanyadora del concurs el 2010. El Tribunal Superior de Justícia ja s’havia pronunciat en el mateix sentit, i tant la Generalitat com Bages Exprés van presentar recurs.

Segons la sentència del Suprem, s’hauria d’haver donat una puntuació més alta a la Hispano Igualadina. La Generalitat l’hi va rebaixar en considerar que l’oferta econòmica es basaven en valors anormals i desproporcionats.

En compliment de la sentència l’octubre passat el departament de Territori i Sostenibilitat va signar l’adjudicació del servei a Hispano Igualadina-Monbus, i aquí va ser quan els usuaris van començar a patir. D’entrada perquè els conductors de Bages Exprés van iniciar una vaga en protesta perquè la nova concessionària no subrogava els seus contractes i anaven al carrer.

La vaga va durar 18 dies. Es va acabar quan Hispano Igualadina-Monbus es va comprometre a fer una procés de selecció amb tots els treballadors afectats de l’anterior companyia.

El 17 de desembre el grup Hispano Igualadina-Monbus va començar a operar. De seguida van tornar a sorgir problemes. Tants que al cinquè dia la Generalitat va anunciar l’obertura d’un expedient informatiu per retards i incidències. I fins ara.