«Busquem el teu cap». És el lema de la nova campanya de captació de voluntaris que ha posat en marxa Creu Roja Manresa. Miquel Riera, president de l’entitat, la va presentar aquest dimarts. Els fan falta persones que puguin anar-hi en horaris de dilluns a divendres i no només el cap de setmana, que és quan, tradicionalment, hi ha més disponibiltat. Actualment, de la llista de més de 200 voluntaris que tenen, pocs tenen aquesta flexibilitat. L’objectiu és donar cobertura a les persones que atenen tota la setmana. D’altra banda, els calen persones expertes en el seu àmbit.

La nova campanya s’ha dissenyat a partir d’una auditoria interna que va servir per detectar les mancances quant al voluntariat. Riera posava d’exemple que en la crida que van fer el 2015 -la campanya «Necessitem gent com tu»- van rebre demanda d’informació d’un centenar de persones però, a l’hora de la veritat, només el 10% es van quedar a la institució. Aquesta vegada volen afinar molt més, de manera que la gent que hi entri ja tingui una feina esperant-la.

Per al president de Creu Roja, si en lloc del 10% és el 20%, ja serà tot un èxit. Els professionals necessaris es reparteixen en quatre blocs. Atenció social-laboral: treballadors, educadors i integradors socials, animadors socioculturals, psicòlegs, monitors esportius, pedagogs, psicopedagogs, psicòlegs i advocats. Comunicació externa: fotògrafs, dissenyadors gràfics, community manager, social media, periodistes (comunicació 2.0) i graduats en comunicació. Per a l’oficina i la nau amb material que tenen al poligon de Sant Fruitós de Bages: auxiliars administratius, atenció telefònica, recepcionista, i mosso de magatzem, i per al bloc de salut: TEC (Tècnic en Emergències Sanitàries), psicòlegs i infermers.

Pensant en el bloc de comunicació, la campanya fa una crida a un nou model de voluntariat, el virtual, persones que puguin ajudar des de casa de manera virtual.

Els interessats es poden posar en contacte amb Creu Roja a través de manresa@creuroja.org, facebook.com/creuroja.manresa i del Twitter #busquemelteucap. Quan finalitzi la campanya, l’entitat té la intenció de presentar els resultats de com ha anat.