La zona blava de Manresa es troba entre les més cares de l'estat i això ho noten els ciutadans cada cop que l'han de fer servir. Però, a més, en virtut dels acords per fer l'aparcament de la Reforma i la urbanització de l'entorn, l'Ajuntament està obligat a garantir una ocupació de les places i, si l'empresa no hi arriba, hi ha de posar la resta.

Acord els propers mesos

Aquest diari va avançar en l'edició de dissabte que el preu de l'aparcament regulat en superfície podria tenir una rebaixa substancial si arriben a bon port les negociacions que està portant a terme l'Ajuntament amb la concessionària del servei. La contrapartida perquè l'empresa del grup Fomento Eyssa no vegi minvats els ingressos pactats seria una ampliació de places.

El govern municipal de Convergència i Esquerra ha explicat que està negociant amb la concessionària del servei per complir un dels compromisos inclosos al Pla de Govern, que és abaratir el cost de la zona blava.

En el marc d'aquesta negociació és on s'està estudiant una possible ampliació de la zona blava. Pel que fa a la distribució de les noves places, ha assegurat que això precisament, i el preu final del tiquet, és el que s'està negociant en aquests moments.

El que ha concretat el govern municipal és que «les mesures per abaratir la zona blava es preveu que estiguin a punt els propers mesos».