La CUP de Manresa ha volgut fer una sèrie de consideracions sobre el tractament de l’equip de govern de CDC i ERC per dur a terme les obres de millora de la Bonavista. Considera que la presentació pública del projecte "és una nova demostració d'un equip de govern poc transparent, que limita la participació, i que no és valent per prendre decisions com per exemple el carril bus de la carretera de Vic, del tot necessari per tal de millorar de forma significativa la mobilitat, un canvi imprescindible per a posar Manresa al nivell d'altres ciutats del nostre entorn".

"Manca de voluntat política i d'iniciativa"

Entén que "un projecte de l'envergadura del de la Bonavista, esperat des de fa més de 80 anys, que suposarà un llarg període d’obres i que ha de significar un canvi radical en diversos aspectes del funcionament de Manresa, no es pot permetre obviar els canvis modals que preveuen el Pla de Mobilitat i el POUM. La seva absència del projecte presentat són una nova prova de la manca de voluntat política i falta d'iniciativa per tal d'aprofitar una oportunitat immillorable per dur a la pràctica als canvis que Manresa necessita".

En primer lloc, la CUP vol recordar l'afirmació que van fer l'alcalde Valentí Junyent i la fins la setmana passada primera tinent d'alcalde, Mireia Estafanell, "el gener de 2016, en una convocatòria als Grups Municipals per explicar la conformació del nou equip de govern. En aquell moment es va fer saber que la seva voluntat era la de mantenir el contacte amb la resta de grups municipals, manifestant que en cap cas la seva voluntat era la de fer i desfer sense que la resta de grups no fossin partícips de les decisions".

Recorda que "l'equip de govern de Manresa, en aquell moment només de CiU, va firmar un conveni el juny del 2015 amb al Diputació de Barcelona pel traspàs del primer tram de la carretera de Santpedor a l'Ajuntament. Aquest traspàs comportava una subvenció inclosa per a la urbanització de la rotonda Bonavista. No és fins al juliol del 2016, més d'un any després de la signatura del conveni amb la Diputació de Barcelona que l'equip de govern explica com pensa implementar el projecte de la Bonavista".

Reallotjament de les famílies

Així mateix, constata que "el setembre del 2016, l’equip de govern explica que el reallotjament de les famílies que vivien a l’edifici desallotjat a causa de les obres ha estat del tot correcte. Actualment, la CUP ha pogut saber que l'acompanyament per aquests reallotjaments no ha estat de cap de les maneres correcte. En un primer moment l'Ajuntament va dir als llogaters que es faria càrrec directament del trasllat; en segona instància, però, va comunicar que el trasllat s’havia de gestionar directament pels mateixos llogaters, que en tot cas després recuperarien les despeses realitzades (el procés implicava a 4 famílies, una d'elles amb una dona embarassada, i una altra era usuària de serveis socials); finalment, els llogaters van haver de pressionar negant-se a lliurar les claus per tal de poder cobrar el trasllat".

"El desembre de 2016 l’equip de govern explica el projecte de la Bonavista i es porta a votació al ple. En comissió informativa els diferents grups municipals van aportar propostes de millora, com, per exemple, la millora de l'enjardinat i la introducció al projecte del carril bici, així com altres aspectes relacionats amb la mobilitat de la zona. La resposta fou que el projecte de mobilitat encara s'havia de fer, i que per tant encara no es podia explicar res".

"No ha estat fins al dia 25 d'abril, el mateix dia en que ha estat presentat el projecte de mobilitat a la ciutadania, que l’equip de govern l'ha explicat als grups municipals, sense deixar participar l’oposició en cap proposta de millora del projecte. Això és especialment preocupant si tenim en compte que és un projecte que afecta a unes 10.000 manresanes.

"El projecte presentat per l’equip de govern no fa cap aposta per canviar d’una vegada el model de mobilitat de la ciutat, ja que no contempla ni el carril bus ni tampoc cap carril bici. Cal recordar que el carril bus de la carretera de Vic, previst al Pla de Mobilitat i al POUM just acabat d’aprovar, seria el primer carril bus significatiu de la ciutat i la primera passa cap a un canvi modal que segons els mateixos documents de l’Ajuntament és imprescindible per a la ciutat".

La CUP considera, per tant, que "la presentació pública del projecte és una nova demostració d'un equip de govern poc transparent, que limita la participació, i que no és valent per prendre decisions com per exemple el carril bus de la carretera de Vic, del tot necessari per tal de millorar de forma significativa la mobilitat, un canvi imprescindible per a posar Manresa al nivell d'altres ciutats del nostre entorn. Un projecte de l'envergadura del de la Bonavista, esperat des de fa més de 80 anys, que suposarà un llarg període d’obres i que ha de significar un canvi radical en diversos aspectes del funcionament de Manresa, no es pot permetre obviar els canvis modals que preveuen el Pla de Mobilitat i el POUM. La seva absència del projecte presentat són una nova prova de la manca de voluntat política i falta d'iniciativa per tal d'aprofitar una oportunitat immillorable per dur a la pràctica als canvis que Manresa necessita".