La CUP Manresa s'ha pronunciat vers les aturades que van fer la setmana passada un grup de treballadors i treballadores de l'empresa Unipost per denunciar el constant retard que pateixen en els pagaments. Tenint en compte que l'Ajuntament i Aigües de Manresa són dos dels principals clients de l'empresa a la comarca, insta «el govern de la ciutat a posicionar-se al costat de les treballadores i treballadors d'Unipost i a exigir a l'empresa el compromís d'efectuar els pagaments al dia».

La CUP recorda que, «malgrat que, per conveni, tenen estipulat que han de cobrar entre els tres primers dies hàbils de cada mes, l'empresa no els va pagar completament la nòmina de març fins al dia 28 d'abril. A més a més, encara els deu el 60% de la paga de l'estiu del 2016 i el 100% de la paga de Nadal». Afegeix que «també denuncien que l'any 2014 van patir una rebaixa salarial del 17%, a canvi, precisament, de rebre els pagaments al dia, fet que només va succeir els primers mesos posteriors a signar el conveni».

La candidatura considera que «l'Ajuntament de la ciutat ha de vetllar pel compliment dels drets laborals dels i les ciutadanes de Manresa i, en el cas concret de l'empresa Unipost, pot incidir perfectament en el conflicte pel fet que n'és un client preferent». Anima els afectats a continuar defensant els seus drets laborals.