Vuitanta-set alumnes de sis centres educatius de Manresa han rebut aquest any reforç escolar en el marc del projecte Puntal que impulsa la Fundació Lacetània. El projecte Puntal s´adreça a alumnes de primària i secundària amb dificultats en l´aprenentatge, que reben suport d´estudiants en pràctiques i de professionals del món de l´educació ja jubilats. Aquest curs, Puntal ha estat una realitat gràcies a la col·laboració de 27 estudiants en pràctiques i 9 voluntaris.

Els alumnes atesos enguany han estat de les escoles Pare Algué, Valldaura, La Sèquia i Sant Ignasi i dels instituts Lacetània i Pius Font i Quer.

D´altra banda, els alumnes en pràctiques que hi han participat provenien dels instituts Lacetània, Pius Font i Quer i Lluís de Peguera, així com de la Fundació Universitària del Bages.

El projecte Puntal ha tancat el curs fa pocs dies amb una festa en què han participat tots els alumnes i voluntaris i que ha comptat amb les actuacions dels mags "Manel el mag" i "Kiko màgic", berenar i moltes sorpreses. En un àmbit més institucional, el dia 19 de juny tindrà lloc l´acte oficial de cloenda, en què es lliuraran els certificats de voluntariat i les beques corresponents. Aquest acte es farà a les 5 de la tarda al saló rosa de l´Institut Lacetània. El programa

Els programa Puntal considera que les actuacions intergeneracionals són una manera eficaç de continuar oferint a les persones grans oportunitats de participació activa en el seu entorn.

Els educadors del "Projecte Puntal: Aprenem Junts" pretenen ser un pont entre els mestres i professors i la família i el context social de l´alumne.

Es pretén l´acompanyament dels alumnes en la seva situació, tendint a millorar els hàbits i les actituds que favoreixen els aprenentatges a partir de promoure el seu consentiment i confiança. La pràctica de l´acompanyament requereix conversa i escolta, puntals per tal d´anar plegats construint acords.

Els objectius són potenciar les habilitats socials tant per facilitar l´autoestima i la relació amb els altres, apuntalar habilitats i tècniques d'estudi, donar suport a les activitats escolars dins el pla de treball de cada alumne, dinamitzar les relacions en grups petits, aproximar els infants i adolescents als espais i activitats d´educació en el lleure com esplais i esports.

Els centres que accepten el projecte i acorden un pla de treball han de garantir establir unes trobades fixes, al llarg de tot el projecte, amb els acompanyants per tenir reunions d´informació, coordinació i d´avaluació amb els mestres o professors; escollir els infants o jovent que han de participar en el projecte i informar als pares del mateix, així com recollir les autoritzacions necessàries; responsabilitzar-se de la presència d´alguna persona responsable per part del centre mentre duri la fase d´execució del projecte i facilitar els espais adequats per a la realització de les activitats que s´han de dur a terme, així com l´ús de fotocopiadores, ordinadors, biblioteca.

Els acompanyants, alumnes de CFS i Batxillerat que fan les pràctiques en aquest projecte són seleccionats pels coordinadors de pràctiques i els seus tutors entre els estudiants disposats a participar-hi. Les hores de formació i trobades fixes amb els experts i amb els mestres també es comptabilitzaran com a pràctiques