Manresa és un dels 33 municipis adherits a la campanya "Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir" que té per objectiu dinamitzar el comerç de proximitat en els nuclis antics dels municipis. Aquesta iniciativa comptarà amb la participació de 1.845 comerços i 29 associacions de comerciants i està impulsada per la Generalitat, Pimec i les quatre diputacions.

Els detalls de la campanya els han explicat avui els regidors de l´Ajuntament de Manresa de Comerç i Mercats, Jaume Arnau; i de Turisme, Habitatge i Barris, Joan Calmet. També hi havia el comissionat pel Centre Històric de Manresa, Adam Majó; i representants de les associacions de comerciants dels carrers Nou, Sobrerroca, Plaça Major, Sant Miquel i voltants i del Centre comercial Born - La Plana de l'Om.

Aquesta iniciativa consisteix en què el client, per cada compra que faci, rebrà una butlleta que dipositarà en una bústia i que l´habilitarà per participar en el sorteig en el qual el premi principal és una estada en un dels altres 32 municipis participants.

Així, Manresa rebrà, doncs, les persones guanyadores de les 32 poblacions restants que vindran tots els mateix dia, el dissabte 23 de setembre, en una jornada especial que inclou una visita turística guiada pel Centre Històric, un dinar i un tast de vins de la DO Pla de Bages. També se´ls obsequiarà amb una bossa regal amb productes de la comarca.

Està previst que els municipis participants reparteixin 1.122 premis, valorats en 99.960 euros, entre els clients dels comerços adherits a la campanya.

A la capital del Bages aquest projecte s´impulsa des de la regidoria de Comerç de l´Ajuntament de Manresa i de les associacions de comerciants dels carrers Urgell; Nou; Sobrerroca, Plaça Major, Sant Miquel i voltants; així com el Centre comercial Born - La Plana de l'Om; l´Associació de concessionaris del mercat municipal de Puigmercadal i els comerciants de la plaça Gispert.