L'ordre del dia del ple de l'Ajuntament de Manresa que se celebrarà dijous, a partir de les 7 de la tarda, inclou les modificacions de la zona blava de Manresa per a la seva aprovació.

El dictamen planteja l'aprovació de la modificació del contracte de concessió administrativa del servei que consisteix en l'ampliació del nombre de places, la incorporació de la zona verda al contracte i la modificació del règim econòmic financer del contracte.

La proposta de modificació pactada pel govern de CDC i ERC i la concessionària Eyssa va ser presentada públicament el maig.

Per tal d'abaratir el cost per a l'usuari, es proposa una doble tarifa, amb una davallada d'entre 18 i 38 cèntims/hora de l'actual tarifa única d'1,88 euros/hora. També s'ha negociat amb l'empresa concessionària una rebaixa de l'ocupació garantida (que el consistori ha de pagar encara que no s'omplin les places) per a les places antigues, i eliminar aquesta garantia per a les 515 places que es proposa crear de nou.

Principals modificacions

La zona blava arribarà a més carrers per fomentar la rotació en àrees comercials o de la seva influència i millorar la mobilitat.

Els objectius principals dels canvis que es proposen són abaratir la tarifa de la zona blava, que actualment és única i és d'1,88 euros/hora; millorar la gestió de la mobilitat; no allargar la concessió amb l'empresa que explota la zona blava, que finalitza el maig del 2023 (després de l'ampliació de 3 anys que es va fer en el mandat anterior); eliminar el cost que té per a l'Ajuntament haver de fer front a l'ocupació garantida del 55%; i també garantir la disciplina viària a les zones de càrrega i descàrrega i parades de bus urbà.

Actualment hi ha 668 places de zona blava. Es proposa una ampliació de 515 places, per arribar a un total de 1.183, i establir el preu d'1,70 a 722 places, i el preu reduït d'1,50 a 461 places.

Es proposa que les places de nova creació vagin a risc i ventura de l'empresa concessionària i no tinguin cap condicionant de garantia d'ingressos. Per aquest motiu, l'Ajuntament no haurà de garantir de cap manera una ocupació mínima d'aquestes places.

El nou contracte estableix que els vigilants de la zona blava controlaran també que es garanteixi la disciplina viària a les zones de càrrega i descàrrega, parades de busos i espais reservats per a persones amb mobilitat reduïda.