Es compten per desenes els veïns afectats per l'avaria elèctrica que divendres passat va tenir lloc al carrer Bisbe Comes, la plaça del Remei i l'avinguda de Bertrand i Serra. Segons ha pogut saber Regió7, els veïns afectats encara no han rebut cap explicació formal per part de la companyia Endesa, més enllà de la notificació del retorn del subministrament, divendres a la tarda, un cop van cessar els problemes.

Entre les 7 i les 8 del matí de divendres passat, els veïns van començar a notar pujades i baixades de tensió de la línia elèctrica a banda i banda del carrer del Bisbe Comes, així com també els residents de la plaça del Remei i de l'avinguda de Bertrand i Serra. No va ser fins al voltant de les 4 de la tarda quan es va restablir el subministrament.

Aquest diari va poder parlar ahir amb diversos afectats per l'avaria que estan en procés de reparar els seus electrodomèstics malmesos, i tots coincidien a assenyalar que ningú de la compa-nyia subministradora els ha donat cap explicació sobre què va provocar el problema a la xarxa de baixa tensió. Un dels casos és el de Pere Busquet, veí de la plaça del Remei que ha tingut desperfectes en diversos electrodomèstics com la caldera, la televisió, portes mecàniques i diverses bombetes i fluorescents.

«La companyia no ens ha donat explicacions, excepte quan ens van notificar que ja tornàvem a tenir llum. Durant el matí vaig parlar amb ells diverses vegades i em van dir que no tenien constància de cap avaria», detallava Busquet, que no descarta anar per la via legal.

«Aquests dies vaig canviant tot el que s'ha malmès, després anirem a reclamar a Endesa, i si no quedo satisfet, buscaré altres vies per recuperar els diners que he invertit arreglant tot el que s'ha espatllat», finalitzava.

Un altre dels afectats detallava que ha parlat amb la subministradora. «Em van dir que m'enviaran un full d'incidències per valorar els danys ocasionats, i si ho veuen procedent, m'indemnitzaran, però ningú ens ha dit què va passar exactament ni si ja està solucionat».

Al marge de residents, l'avaria també va afectar diversos comerços de la zona.

Per la seva banda, la compa-nyia va declarar a aquest diari que «hem estat treballant per identificar el punt on es va produir l'avaria. És a prop de les obres de la Bonavista, però no es pot relacionar amb aquestes obres. Tot i això, avui tenim previst fer tota la intervenció per saber les causes concretes i solucionar el problema».

Per altra banda, Endesa no va especificar l'abast de l'afectació ni el nombre d'abonats al servei que n'han patit les conseqüències.

Finalment, també va declarar que «hi ha un procés específic que cal seguir en aquests casos, tant per al restabliment del servei com per a l'atenció de tots afectats».