Quan a principis de maig l'equip de govern va presentar públicament la proposta de reforma de la zona blava de Manresa va dir que la previsió era que entrés en vigor al setembre i així serà.

Malgrat les reserves expressades per comerciants del Centre Històric i dels espais que més rebran l'impacte de l'ampliació de les 515 places, la forta expansió de l'aparcament regulat en superfície i l'abaratiment del tiquet han estat aprovats pel ple municipal i entraran en vigor el dia 18 de setembre. La zona blava s'ha aprovat amb els vots a favor del govern, en contra hi ha votat el PSC i C'S. S'han abstingut la CUP, DM i el regidor Davins.

Entre els arguments esgrimits per l'oposició per no donar suport a la mesura hi ha les reserves expressades sobre l'eficàcia de la modificació aprovada, que no s'aconseguiran els objectius econòmics marcats, que no beneficiarà els ciutadans, sinó al contrari, que la negociació ha quedat curta i que no es veu clar que els vigilants de la zona blava controlin que no s'aparqui a les zones de càrrega i descàrrega, parades de busos i espais reservats per a persones amb mobilitat reduïda.

Factures de 300.000 euros

Per part del govern va reiterar que la modificació cerca que l'Ajuntament no hagi de pagar factures per la zona blava que superen els tres-cents mil euros. També abaratir el cost per a l'usuari, amb una doble tarifa que suposa una davallada d'entre 18 i 38 cèntims l'hora respecte l'actual tarifa única d'1,88 euros l'hora.

També s'ha negociat amb l'empresa concessionària una rebaixa de l'ocupació garantida (que el consistori ha de pagar encara que no s'omplin les places) per a les places antigues, i eliminar aquesta garantia per a les 515 places que es proposa crear de nou.

El govern també defensa que la zona blava arribarà a més carrers per fomentar la rotació de vehicles en àrees comercials o de la seva influència i millorarà la mobilitat, perquè els conductors podran trobar places lliures.

Les zones d'ampliació són les següents:

  • C/ Bruc, C/ Era de l'Esquerra. Aquests carrers s'amplien per a donar més oferta a una zona en la qual la zona blava té molt alta ocupació. Els pols d'atracció en aquest cas s'apropen cap al Passeig i la carretera de Cardona.
  • C/ Saclosa, C/ Carrasco i Formiguera, C/ Ginjoler i un tram d'Alcalde Armengou. Aquests carrers s'amplien per a donar servei a la gran quantitat de comerços i establiments que hi ha, que generen una gran mobilitat i un trànsit important. És habitual en algunes hores veure cotxes aparcats incorrectament per anar a fer gestions o acompanyar a nens a activitats.
  • C/ Sèquia, Camps i Fabrés, Passatge del Ferrocarril, Aragó i Sèquia. Aquests carrers s'amplien per a donar servei a l'estació de tren, però alhora al carrer Carrasco i Formiguera i al Passeig quan aquella zona estigui saturada.
  • C/ Primer de Maig, Súria i l'ampliació de Circumval·lació permeten ampliar el servei quan el tram central del Passeig o la resta de Circumval·lació està saturat.
  • C/ Jacint Verdaguer i C/ Joan Jorba i Pont de Vilomara: S'amplien per a donar servei a tots els vehicles que actualment estacionen incorrectament a Jacint Verdaguer, fruit dels diversos comerços que hi ha en el sector, i que amb les obres de la plaça Bonavista deixaran de disposar d'aquest espai per a aturades de curta durada.
  • C/ Era Firmat i C/ Bonsuccés: Serveixen per ampliar les places disponibles al tram baix de la carretera de Vic, que presenta una alta ocupació.