L'estudi de trànsit elaborat entre els treballs previs per a dissenyar la nova plaça de la Bonavista de Manresa preveu que la hipotètica posada en marxa del complex comercial i d'oci previst a la Fàbrica Nova aportaria el 4% més de vehicles a la rotonda.

L'estudi realitzat per l'empresa Mcrit recull que la previsió és que la Fàbrica Nova generi una mobilitat de 5.530 vehicles privats al dia, que juntament amb el 10% d'aquesta mobilitat concentrada en hora punta suposaria 553 en els dos sentits.

La mobilitat generada per les ofertes de comerç i oci representaria el 80% de desplaçaments, mentre que la mobilitat dels residents seria el 20% restant.

Aquesta mobilitat es concentraria a l'entrada i sortida de l'aparcament de la Fàbrica Nova, així que en les conclusions de l'estudi es recomana que es dimensioni «adequadament l'accés a l'aparcament, perquè la cua d'entrada pot generar problemes si remunta fins a la rotonda». Es considera que la mobilitat residencial no generarà problemes perquè és molt més petita i quedaria molt repartida entre els diferents accessos a aparcaments particulars de cada edifici. «L'accés al pàrquing comercial de la Fàbrica Nova es podrà fer des de 5 itineraris diferents i així es racionalitzarà el volum de vehicles que hi accedirà a través de la plaça Bonavista», afirma l'estudi.

Concreta que dels 220 vehicles que accedirien al pàrquing en una hora, el volum que utilitzaria la plaça Bonavista es podria reduir al 48%, el que suposaria 133 vehicles/hora, que suposaria el 4% d'increment. Per això, durant el desenvolupament del projecte de la Fàbrica Nova es recomana que vagi acompanyat d'una anàlisi de la capacitat d'absorció del pàrquing, ja que «els possibles problemes que apareguin en aquest punt es transmetran a la resta de la xarxa» viària.

L'estudi proposa, entre altres recomanacions que s'han tingut en compte, dotar de dos carrils d'entrada a la rotonda els accessos des de la carretera de Vic en els dos sentits.