Una gran màquina trituradora ha engolit i convertit en grava 3.400 tones de material de runa extreta de les obres de la rotonda de la Bonavista, que es reutilitzarà durant els treballs. Això ha estalviat uns 300 viatges de camions cap a l'abocador controlat, més el transport per al subministrament de nou material. La grava, que forma una muntanya en un dels extrems de la Bonavista, es farà servir bàsicament per reomplir les rases del nou clavegueram que s'ha de fer.

Les obres a la Bonavista es van iniciar fa un mes i mig. Durant els primers dies es van fer els enderrocs pertinents i es va excavar la calçada, voreres, zona verda, i es va treure mobiliari públic, com els elements del parc infantil, segons el regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament, Marc Aloy.

El que ha costat més, explica, és treure el formigó del tram de la carretera de Vic afectada pel projecte. Es tracta d'una obra que es va fer l'any 1969. «En el seu moment va ser faraònica», comenta. Hi havia un gruix de 35 centímetres de formigó armat. «Per això ha durat tants anys i per això ha costat tant de treure».

Pràcticament la meitat del material dels enderrocs que hi ha a l'obra s'ha matxucat i s'ha convertit en l'esmentada mena de grava que es reutilitzarà, «amb el consegüent estalvi i aprofitament de recursos». La proposta la va fer la mateixa empresa constructora que executa la rotonda, Grup Mas, i es va decidir tirar endavant. Durant uns dies la màquina trituradora, de grans dimensions, anava convertint en grava el que li anava tirant al seu interior una màquina excavadora.

Segons l'Ajuntament, es va «plantejar com un benefici mediambiental ja que reciclem el material de la mateixa obra i evitem una part del transport a l'abocador», amb l'estalvi de circulació de camions que comporta.

La trituradora no ha representat cap sobrecost econòmic, però tampoc cap estalvi. Utilitzar aquest tipus de maquinària té un cost, afirma l'Ajuntament, però «el benefici mediambiental és molt important».

Segons l'Ajuntament de Manresa, el primer període de les obres a la rotonda de la Bonavista s'ha dut a terme sense que hi hagi hagut congestions de circulació remarcables.

Els treballs a la Bonavista tenen dues conseqüències sobre el trànsit. Els canvis, a causa de les obres en si, i la reordenació de la circulació que implicarà l'existència de la nova rotonda i que ja s'ha començat a implementar. Fa unes setmanes es va canviar el sentit de circulació del carrer de Sant Joan d'en Coll per convertir-lo en una via de sortida de la ciutat en direcció nord, cap al Pont de Ferro.

Posteriorment es van iniciar els treballs de semaforització a la cruïlla entre l'avinguda de Bertrand i Serra i la carretera del Pont de Vilomara amb un semàfor provisional donant-hi pas alternatiu. Fa uns quants dies es va invertir el sentit de circulació al carrer de Joan XXIII i a una part del carrer de Bilbao per encarar cap al centre de la ciutat els cotxes provinents de l'entrada sud de Manresa, la Via de Sant Ignasi.