34 persones de mitjana demanen cada mes tenir servei de teleassistència

Durant el mes de maig es van gestionar a Manresa 136 emergències, el 75 % de les quals per motius sanitaris

12.08.2017 | 07:42

En el cas de Manresa, al mes de setembre del 2005 el servei de teleassistència tenia 147 persones usuàries a la ciutat, mentre que avui la xifra és de 1.683. La demanda creix de manera continuada i estable, amb una mitjana de 34 sol·licituds per mes.

Durant el mes de maig, a Manresa es van gestionar 136 emergències, de les quals el 75 % van ser sanitàries, el 15 % es van resoldre amb el suport de la unitat mòbil i la resta amb suport de la xarxa familiar i veïnal.

Manresa disposa d'aquest servei des del 2005, però ara acaba d'estrenar una nova unitat mòbil de primera resposta, la qual està ubicada a l'edifici dels Infants, al bloc 16 de la carretera de Vic de Manresa.

Emergències socials

Les unitats mòbils de primera resposta ofereixen atenció i assessorament en emergències socials, es desplacen fins al domicili de l'usuari en el cas que no respongui les trucades que li fan des del centre d'atenció, es mobilitzen en cas de caigudes produïdes en el domicili i donen suport a serveis d'emergència (sanitaris, policia, bombers i protecció civil).

També juguen un paper important a l'hora de donar suport en les activitats de la vida diària dels usuaris del servei de teleassistència i en la tramitació urgent de claus custodiades.

La Diputació ha reforçat a nivell general el Servei Local de Teleassistència amb un seguit de mesures. S'ha ampliat d'11 a 29 les unitats mòbils per atendre emergències i fer tasques de prevenció. D'aquestes, 16 són unitats mòbils de primera resposta (com la que ha incorporat Manresa) que tenen la finalitat d'atendre emergències –per exemple, caigudes– en un temps màxim de 40 minuts o resoldre incidències tècniques –per exemple, un terminal d'assistència desconnectat– en un temps màxim de 180 minuts.

Les altres 13 seran unitats mòbils de segona resposta dedicades a realitzar activitat programada –per exemple, fer entrega d'unes claus custodiades, fer el seguiment d'un usuari o fer una revisió dels dispositius.

També es posaran en marxa nous programes d'atenció especial per prevenir conductes suïcides o detectar problemes cognitius a través de comptadors d'aigua intel·ligents.

Les comarques del Bages, Berguedà i Osona disposaran de tres bases territorials d'acollida d'unitats mòbils de primera resposta i estaran cobertes de forma itinerant i contínua per les unitats mòbils de segona resposta.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Notícies relacionades

L'últim El més llegit

Visites al metge

Visites metge Manresa

Demanar hora

Althaia permet programar la visita amb el teu metge.

Cartellera de cine

Bages Centre

Bages Centre

Consulta les pel·lícules i els horaris que es projecten a Manresa.

 

Guia de restaurants

Restaurants a Manresa

Restaurants a Manresa

Els millors restaurants de Manresa. Fitxes amb fotos i mapa.

 

Transport públic

Horaris bus Manresa Barcelona

Bus Manresa-Barcelona

Accedeix als horaris del servei de bus entre Manresa i Barcelona. 

 

Calendari laboral i escolar 2017/2018

Calendari laboral 2017 a Catalunya

Calendari Laboral 2018 a Catalunya

Aquí pots consultar tots els dies festius a Catalunya i el calendari escolar 2017/18

 

Enllaços recomanats: Premis cinema