Un cotxe monoplaça de competició completament artesanal, amb peces fetes a mida en 3D de materials com titani per 17.500 euros. Amb aquest pressupost aportat per patrocinadors, estudiants de Universitat Politècnica a Manresa (EPSEM-UPC) han dissenyat i construït el vehicle que ha participat a la Formula Student al circuit de Montmeló de Barcelona. Per primera vegada el cotxe va passar totes les inspeccions i proves tècniques, el que li va permetre córrer al circuit.

La Formula Student és una competició d´automobilisme d´equips universitaris d´arreu del món. L´equip de Manresa, Dynamics UPC, hi participava per segon any consecutiu. L´any passat no va superar les inspeccions tècniques i no va trepitjar el circuit.

L´objectiu de la temporada de Dynamics UPC era treure el màxim de punts de les anomenades proves estàtiques, és a dir, les tècniques. Van fer un bon paper. En la prova de pla de negocis, que consisteix en crear una empresa fictícia per buscar inversors per al vehicle, van quedar primers dels equips de combustió (l´altra categoria són els cotxes elèctrics) i onzens a la generals. En aquesta modalitat hi participaven una trentena d´equips d´arreu d´Europa i un dels Estats Units.

Tot i que l´objectiu inicial de l´equip de la Politècnica de Manresa era treure el màxim de punts a les proves estàtiques «aquest any hem aconseguit molt més que això. Les vam passar i vam tenir temps de poder fer les proves dinàmiques i córrer al circuit», explica el responsable de Dynamics UPC a la prova, Alejandro Correa.

D´aquesta manera el vehicle manresà va participar per primera vegada a tota la Formula Student. A la classificació final van quedar 25ens, i primers dels 3 equips catalans que hi van prendre part.

Inspecció tècnica

La inspecció tècnica del monoplaça de l´equip Dynamics de la Politècnica de Manresa al Formula Student Spain va començar cap a 2/4 d´11 del matí. Va acabar passades les 2 del migdia. Durant tot aquest temps els jutges de la prova demanen el perquè de cada peça del vehicle, temes relacionats amb el disseny i aspectes de l´enginyeria. S´ha de justificar el perquè de tot.

En acabada la revisió va posar deures com per exemple canviar els anclatges del cinturó de seguretat. Si no ho feien a temps no podrien participar a les proves dinàmiques. És a dir, córrer al circuit de Montmeló. «Vem invertir tota la tarda en corregir aquests punts», recorda Alejandro Correa, de Dynamics UPC Manresa. Va fer falta moure el vehicle cap a un recinte especial, tallar xapa i tornar a soldar. «L´equip va demostrar que ens mereixíem competir» a totes les proves.

Ara l´equip Dynamics UPC Manresa s´ha renovat de cara al nou curs. Hi ha qui l´ha deixat perquè ja ha acabat els estudis. Els equips de les Formula Student han d´estar formats necessàriament per estudiants d´enginyeria. És un requisit indispensable.

De moment el primer cotxe que ha aconseguit competir per primera vegada a la Formula Student el consideren intocable. S´ha exposat durant uns dies al vestíbul de la Politècnica a Manresa.

Al Formula Student que es va celebrar a Montmeló hi van participar una seixantena d´equips entre les categories de combustió i els vehicles elèctrics. La majoria eren d´Alemanya, França, Itàlia i, aquest any, un dels Estats Units. Alguns amb un pressupost superios al mig milió d´euros.