Aquest estiu és previst que comencin les obres d'urbanització de la vorera sud de la Via de Sant Ignasi de Manresa.

Tal com va avançar Regió7 (vegeu diari del 13 de gener), s'intervindrà per completar les obres ja fetes en aquest vial amb la finalitat d'obtenir una vorera ampla, còmoda i arbrada que millori substancialment la connexió dels vianants entre la zona del Pont Vell i la plaça de Sant Ignasi.

L'actuació comportarà una millora important de la relació entre el parc del Cardener. L'actuació serà a la vorera oest (pujant per la Via de Sant Ignasi a l'esquerra, sota la Seu), on es farà un itinerari arbrat, que posarà en relació el riu i el Museu Comarcal de Manresa i permetrà millorar la comoditat i el paisatge urbà del darrer tram del Camí Ignasià, que es clou a l'antic col·legi de Sant Ignasi.

El projecte té un cost previst de 246.162 euros, dels quals 144.442 euros són aportats per l'Ajuntament de Manresa que porta per títol «Manresa 2022: arribada del Camí Ignasià», i que ha permès obtenir finançament per a diverses actuacions com el Museu Comarcal, una part de les obres d'urbanització de l'entorn de l'ascensor de la plaça Major i d'altres que s'executaran el 2019 i el 2020, com la urbanització del carrer del Balç.

La intervenció es durà a terme entre la intersecció del carrer Sant Marc amb el camí de la Cova i la plaça de Sant Ignasi, i permetrà completar un recorregut per a vianants arbrat, còmode i agradable entre el riu i la carretera del Pont de Vilomara un cop s'hagin completat les obres d'urbanització del tram a l'entorn del museu, que s'executaran a partir de l'estiu, i del tram entre les piscines i la car-retera del Pont, que està previst que s'iniciïn abans d'acabar l'any.

L'ordenació de la vorera es desenvoluparà seguint les traces dels trams ja executats de la vorera oest de la Via de Sant Ignasi.

En el primer tram es conservarà la rasant de la vorada executada i la base de formigó. Només es realitzarà la pavimentació.

En el segon tram, la vorera s'ampliarà per tal de donar continuïtat als trams de vorera ja executats. Així doncs, la vorera, que actualment té una amplada d'1,5 metres i està en un estat de conservació molt precari, passarà a tenir una amplada de 4 metres.

Les obres es preveu que siguin executades aquest estiu, en un període màxim de dos mesos. Durant les obres es garantirà, en condicions de seguretat, l'accés de les persones als habitatges i activitats existents.

Modificació de rasants

Com que l'ampliació de la vorera suposarà modificar les seves rasants, també caldrà modificar les rasants de la calçada. Per aquest motiu també s'intervindrà en la meitat de la calçada, que quedarà amb dos carrils de 3,25 metres d'amplada amb dos sentits de circulació amb un total de 6,5 metres de calçada.

Pel que fa a les característiques d'urbanització, la vorera tindrà una franja d'un metre d'amplada -al costat de la vorada- de formigó blindat. La resta de la vorera -d'uns 3 metres d'amplada- es pavimentarà amb pedra granítica amb peces de 40 x 40 x 5 centímetres. A la franja d'un metre hi haurà els escocells per als arbres, fets amb platines d'acer.

Pel que fa a la vegetació, es preveu la plantació de quinze lledoners ( Certis Australis).

L'actuació té una superfície total d'intervenció de 1.300 metres quadrats i una longitud de vorera que no afecta ni modifica les xarxes de serveis existents, llevat de l'enllumenat públic, que es renovarà amb la instal·lació de quatre fanals tipus Gran Via de nou metres d'alçada.