L'Oficina Jove del Bages oferirà a partir de dilluns vinent un nou servei: una assessoria per a les entitats juvenils, que estarà gestionada pel CAE Manresa. L'oficina l'impulsa el departament de Benestar Social i Família de la Generalitat i la gestiona l'Ajuntament de Manresa amb la col·laboració del Consell Comarcal del Bages.

Els detalls del nou servei els van presentar aquesta setmana Anna Crespo, regidora de Cultura i Joventut, i Ignasi Muncunill, responsable del CAE Manresa, una entitat nascuda l'any 1984, sense ànim de lucre declarada d'utilitat pública que treballa per la promoció de l'educació en el lleure i la dinamització sociocultural.

L'objectiu d'aquesta assessoria serà oferir informació i orientació a les persones joves que vulguin crear noves entitats o a joves que formen part d'entitats i associacions juvenils ja constituïdes que en vulguin millorar el funcionament, ja sigui per redactar projectes, per assessorar-los en la gestió del marc legal, fiscal i comptable; per ajudar-los a trobar línies de finançament; participar en activitats internacionals i rebre informació en gestió de voluntariat.

Totes les persones joves que vulguin fer ús d'aquesta nova assessoria cal que es posin en contacte amb l'Oficina jove del Bages, enviant un correu electrònic a participaciobages@oficinajove.cat i posteriorment concertar una cita. L'assessoria no té un horari fix d'atenció, sinó que es desenvoluparà a partir de les demandes que vagin sorgint.

En a presentació, Crespo va valorar de forma molt positiva el nou servei, que se suma a altres serveis en marxa per continuar oferint recursos que donin resposta a les necessitats i inquietuds de la població i, en aquest cas, «per ajudar a la participació i el foment de l'associacionisme». La regidora va informar que, «en aquests moments a Manresa hi ha 28 entitats juvenils, del món del lleure, cultural, estudiantil i polític, i la nostra voluntat és que se'n facin més».

Al seu torn, Muncunill va explicar que el nou servei «és cada cop més necessari perquè que la gestió d'entitats ara no és fàcil; abans era molt més senzilla i funcionava de forma espontània». Per al responsable del CAE, «en aquests moments s'han de conèixer molts requisits legals, fiscals, comptables, de recursos humans, de petició i justificació de subvencions; aspectes que són complexos per a les persones joves i amb poca experiència». Va afegir que, sovint, a les entitats, quan una persona marxa, aquesta informació i coneixement es perd i no es traspassa als nous membres, i que la nova assessoria contribuirà «a ajudar a resoldre un ampli espectre de consultes d'unes entitats que no compten amb clients com una empresa, sinó amb socis, voluntaris i usuaris».