Durant 2 anys seguits, l'Ajuntament de Manresa ha pagat majoritàriament les factures als seus proveïdors dins de termini, una situació que contrasta amb els anys més durs de la crisi, quan arribava a fer front al 95% de les seves obligacions fora de termini.

Segons les dades recollides al darrer informe trimestral de tresoreria, en el període de l'1 de gener al 31 de març, l'Ajuntament de Manresa va pagar 2.661 factures, de les quals 2.053 (el 72,2%) dins el període legalment establert de 60 dies i 608 (el 22,8%) fora de termini. Pel que fa a la quantitat de diners, les 2.661 factures o certificacions sumaven 7.121.757 euros, dels quals el 93%, 6.617.671 euros, van ser abonats quan tocava i el 7%, 504.086 euros, fora del període legal de pagament.

Termini mitjà de 49 dies

Durant el període analitzat, el termini mitjà de pagament s'ha situat en 49 dies, que manté la tendència de trimestres anteriors. Durant l'any passat va ser de 57 dies el primer trimestre, de 51 dies el segon i tercer i de 49 dies el quart.

El termini de pagament comença a comptar des de la recepció de la factura o des de l'emissió de la certificació d'obra per part de l'administració.

D'acord amb la llei de contractes del sector públic, l'administració ha d'aprovar la certificació d'obra o factura en el termini de 30 dies i, un cop aprovada, ha d'abonar l'import en el termini de 30 dies des de l'aprovació. Tenint en compte aquests dos terminis, l'administració ha de pagar les factures o certificacions d'obra en el termini màxim de 60 dies des de la recepció de la factura.

Pel que fa a les obligacions que hi havia encara pendents de pagament fora del període legalment establert, van quedar un total de 371 factures, per un import de 516.367 euros.