A partir de dilluns i durant 4 o 5 mesos quedarà tancat el vestíbul de l'estació de la Renfe. Les taquilles es traslladaran a un mòdul prefabricat que estarà situat a la part exterior (al costat de l'edifici, al pàrquing), on hi haurà tres màquines d'autovenda i tres cancel·ladores per validar els bitllets, però sense cap sistema mecànic per evitar que la gent entri o surti sense pagar. Això sí, hi haurà personal de l'estació. El bar estarà tancat el mateix temps.

Les obres a l'estació manresana es van adjudicar el setembre de l'any passat per 1.407.685,38 euros a l'empresa Extraco Construcciones Proxe SA. Abans, el febrer d'aquell any, es va pintar l'edifici per fora amb un cost de 44.500 euros, dins del pla de pintura de Rodalies. Finalment, les obres per fer l'estació accessible i per renovar el vestíbul de l'edifici van començar el desembre passat.

L'actuació va arrencar per les andanes, que s'han fet créixer perquè es pugui entrar al tren a peu pla sense haver de salvar desnivells poc adequats, sobretot pensant en les persones amb mobilitat reduïda. A més a més, s'han allargat 200 metres per facilitar l'estacionament de trens de més capacitat. La part més important de les obres és la instal·lació de dos ascensors a les dues andanes per no haver de passar per les escales. El mes passat, es va tancar el pas soterrat per anar d'una banda a l'altra, que quedarà clausurat fins a la tardor, per poder-hi fer els ascensors. Per aquest motiu, es va construir una passarel·la que es visible des de molts punts alçats de la ciutat però que, a l'hora de la veritat, va informar la companyia, només han de fer servir entre el 5% i el 10% dels usuaris del tren.

Pel que fa a la renovació del vestíbul, serà pioner en una estació de Rodalies i ha de servir de model per a la resta d'estacions a mesura que es vagin renovant.

Les obres també inclouen dotar de vorera l'edifici -ara no n'hi ha- i millorar la sortida del pàrquing per la banda del Pont Vell.