Sense vestíbul, sense bar i sense aparcament per als cotxes fins al desembre vinent. Les obres a l'estació de la Renfe van iniciar, aquest dilluns, la fase més crítica, la que té més afectacions en els viatgers.

Un circuit amb tanques condueix els usuaris a les andanes passant pel punt on s'han traslladat les taquilles, que ocupen una part del pàrquing. Segons la companyia, hauria d'estar tancat d'ençà que van començar les obres, el desembre passat, però, consensuat amb l'empresa que les porta a terme, s'ha pogut mantenir obert fins que la seguretat d'accés dels clients s'ha vist afectada.

Les màquines per comprar els bitllets són a l'interior d'un mòdul prefabricat i, al costat, a fora, hi ha les que serveixen per validar-los. Dilluns, hi havia qui arribava a l'estació i feia cara de sorpresa veient l'enrenou, sobretot els conductors que es van trobar l'aparcament tancat. Ara, o proven sort al de terra proper al pont de Sant Francesc, o al de la plaça de la Reforma, on hi ha un tiquet per als usuaris del tren que, pagant 2,50 euros, poden deixar-hi el vehicle tot el dia. La zona de taxis i motos s'ha traslladat a un lateral de la calçada del pont de la Reforma.

Acabades les obres a les andanes, que han servit per allargar-les i fer-les recréixer, ara toca l'interior del vestíbul. Manresa serà la primera estació que incorporarà el nou model de disseny d'estacions de Rodalies. Paral·lelament, s'han renovat les canalitzacions de sanejament de les aigües brutes i pluvials abans de fer-hi una vorera que ara no hi ha, actuació que Renfe ha inclòs en la intervenció a petició de l'Ajuntament.

També s'han començat a construir els forats per als dos ascensors a les dues andanes. Un ja està acabat i encimentat i, l'altre, començat. Permetran anar d'una andana a l'altra sense haver de passar per les escales, que es faran menys costerudes, de manera que ocuparan més superfície per suavitzar el pendent. A l'andana 2-4, la més allunyada de l'estació, hi ha la feina afegida d'haver de moure un pal d'electricitat i dues columnes de les marquesines perquè són on anirà l'ascensor i a l'espai per on creixeran les escales.