El desguàs d'un accés situat al tram quilomètric 31 de la nacional 141c, al terme municipal de Moià i en el camí a Collsuspina, fa sis anys que no té una part de la reixa. A la Policia Local no li consta que hi hagi hagut cap accident de trànsit pel mal estat d'aquest tram de la via, conegut com a trencant de Parès, però adverteix que el punt és perillós i convé arreglar-lo.

El servei de carreteres de la Generalitat de Catalunya, que és qui té competències per actuar en la via interurbana, ha requerit al propietari de la finca que ho arregli en dues ocasions. Finalment, aquest va accedir fer-ho i l'any 2013 va demanar l'autorització per arreglar la reixa del clavegueram. La Generalitat l'hi va concedir, però el termini d'un any va expirar sense que el propietari hi posés remei. En aquell moment, l'Administració no va prendre mesures.

Al cap d'un temps, el propietari va tornar a demanar permís per intervenir. Se li va concedir el 30 de novembre del 2015. A partir d'aquest dia tornava a tenir 12 mesos per posar fil a l'agulla. Quan falten tres mesos perquè s'acabi el termini, però, no s'observa que s'hagi realitzat cap actuació. La Generalitat encara confia que s'arregli. Si no, estudiarà obrir un expedient sancionador al propietari. La reincidència seria un factor determinant.

El regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Moià, Albert Clusella, assegura que el consistori no pot fer-hi res. "Fa anys que hi ha aquest problema, però com a Ajuntament hi tenim poc a dir. La competència és de Carreteres i l'obligat d'arreglar-ho és el propietari", diu. Clusella nega que el consistori pugui arreglar l'accés pel seu compte i carregar després la factura a qui pertoqui. "No som competents. Si ho fóssim, ens ho podríem plantejar", diu.

El 6 de maig del 2010 la Policia Local va informar el servei de Carreteres de la sostracció de la reixa de ferro i va demanar que se n'instal·lés una de nova. Els responsables de la sostracció, expliquen, van ser probablement "lladres de ferralla, com els que roben cables de coure".

De manera provisional, la policia va col·locar uns cons per avisar els conductors del perill que suposava el sot de mig metre que va quedar al desguàs sense coberta. En veure que no s'arreglava, la policia va decidir reforçar els cons fixant-los al terra mitjançant barres de metall. Sis anys després, l'estat de l'accés és el mateix.