Skoda ha situat el seu model més emblemàtic a l´esglaó més alt possible entre la competència. El Superb Combi és una mena de super-Octavia que, com el seu germà de família, destaca especialment per l´enorme espai que ofereix als ocupants de les places del darrere, i també perquè disposa d´un maleter realment enorme. L´aposta de la firma txeca no es limita només a l´amplitud del seu familiar gros. El Superb Combi és molt més que una carrosseria de grans dimensions. Es tracta d´un automòbil molt confortable que, a més a més, té un comportament dinàmic exemplar. I ara Skoda n´ha llançat una altra versió turbodièsel d´accés a la gamma, el 2.0 TDI Comfort de 140 CV, que se situa en la barrera psicològica dels 24.000 euros (o, dit d´una altra manera, dels quatre quilos, per als qui encara comptin en pessetes, que molt probablement són la majoria dels potencials clients d´aquest superfamiliar).

Després d´haver fet un bon nombre de quilòmetres a bord del Superb Combi, podem assegurar als nostres lectors que és una elecció segura. El cotxe ens ha agradat molt tant per l´elegància de la imatge com per la qualitat dels acabats interiors. Per trobar algun turisme que tingui més o menys el mateix espai per a les cames dels ocupants de les places del darrere cal buscar entre les variants allargades de cotxes de luxe com el Mercedes-Benz Classe S i el BMW Sèrie 7. Per una diferència de preu d´entre 500 i 800 euros respecte de la berlina podem tenir un extraordinari Superb Combi.

Un espai interior molt ampli i molt acollidor

Fins que no s´obren les portes del darrere del Superb Combi i es contempla l´enorme espai que hi ha per a les cames dels ocupants de les places del darrere, un no es fa el càrrec de la diferència que marca el model txec en aquest apartat respecte a la competència. Accedir a la zona dels viatgers és bufar i fer ampolles perquè les portes tenen un bon angle d´obertura i, a més a més, són molt llargues. Atenció a aquesta espectacular dada: el portaequipatge de l´Skoda Superb Combi té una capacitat de càrrega de 633 litres. L´única berlina o turisme familiar que el supera en aquesta cota és el Mercedes-Benz Classe I Estate (695 l).

El portamaletes del Superb Combi pot anar equipat amb un doble fons que serveix per ocultar-hi objectes i també perquè a l´hora d´abatre els seients del darrere la superfície de càrrega quedi completament plana. La zona de càrrega es pot equipar, a més, amb una mena de guies longitudinals sobre les quals es poden fixar barres articulades que permeten compartimentar l´espai del maleter. Al costat esquerre del maleter hi trobem una llanterna de díodes lluminosos que es pot extreure i fixar-se a la carrosseria o en qualsevol superfície metàl·lica del cotxe gràcies a un imant.

Elegant també en la manera de comportar-se a la carretera

A l´hora de jutjar com es comporta el Superb Combi, un dels aspectes positius que ens han cridat més l´atenció del familiar de la marca txeca respecte d´altres models de la competència és l´extraordinària silenciositat del propulsor i la suavitat de funcionament general, fins i tot en aquesta versió TDI d´accés a la gamma (hem de dir que hi ha una variant menys potent, el Greeline 1.6 TDI de 105 CV, una versió destinada als qui busquin un cotxe que, sobretot, gasti poc combustible).

El 2.0 TDI protagonista d´aquesta prova anava acoblat a un canvi de marxes manual de sis velocitats. Més enllà del gran confort acústic, fruit de la silenciositat del motor i de l´eficàcia de l´aïllament acústic de l´habitacle, el Superb Combi mostra unes reaccions molt neutres i un aplom destacable que fa que agafem confiança en el cotxe des dels primers quilòmetres. Com que la carrosseria és molt llarga, el cotxe trepitja l´asfalt amb una seguretat aclaparadora.

A més a més, el Superb Combi reacciona amb força agilitat a les ordres que se li donen amb el volant. La posició de conducció resulta especialment confortable, amb un volant que té un caient molt vertical, uns seients més aviats durs que subjecten perfectament el cos i un canvi de marxes de tacte precís i metàl·lic.

El propulsor recupera amb progressivitat -no exempta de força– fins i tot sense trepitjar gaire l´accelerador, i les xifres de mitjana de consum que ens mostra l´ordinador de ruta són bastant moderades si ens mantenim dins els nivells legals de velocitat.

Acabem amb aquell tòpic que es pot dir més alt, però no més clar: qui agafi un altre familiar d´aquestes característiques dins l´òrbita del Grup Volkswagen és ben bé perquè té ganes de presumir de marca. Perquè, d´arguments, l´Skoda Superb Combi en va sobrat.

Preu: 23.750