BMW amplia la Sèrie 6. Als ja coneguts, i actualitzats fa ben poc Cupè i Càbrio, se'ls uneix ara el Gran Cupè. Es tracta d'una nova configuració de quatre portes que, situada en un dels graons més alts de la gamma de la firma alemanya, es presenta com tot un rival per a l´exitosa Classe CLS de Mercedes-Benz.

I és que, BMW ha aconseguit unir tota l'esportivitat i la imatge que desprèn la seva Sèrie 6, amb la practicitat i comoditat d'una carrosseria de quatre portes i maleter independent. I el resultat no ha pogut ser millor.

Caràcter cupè

En matèria estètica, i amb una longitud de 5,01 metres –12 centímetres més que el 6 Cupè i pràcticament el mateix que un Sèrie 5 Gran Turisme–, aquest model reforça el seu caràcter esportiu gràcies a uns ajustats 1,39 metres d'altura.

Altres detalls com les finestres laterals sense marc o el contrast entre el seu allargat capó i el contingut volum posterior, mostren una encertada i atractiva interpretació del peculiar mercat dels cupès de quatre portes.

Si bé el frontal manté pràcticament intactes els trets distintius de la carrosseria de tres portes, és en la part posterior on es concentren les modificacions que donen forma a aquesta nova variant de la Sèrie 6. La incorporació del maleter s'ha resolt d'una manera molt creativa. La zona ha quedat acompanyada als costats per uns pilots en forma de «L» amb llums de díodes lluminosos, i en la qual també adquireix un especial protagonisme la tercera llum de fre, situada per damunt i en tota l'amplada del vidre. Un «apèndix» que fa que el 6 Gran Cupè compti amb una capacitat de càrrega inicial de 460 litres, ampliable fins als 1.265, si s'abaten els seients del darrere.

D´altra banda, també destaca el seu ampli habitacle amb una configuració denominada «4+1» que, gràcies a un tercer seient posterior, li dóna la possibilitat d'acollir fins a cinc passatgers. Amb una distància d´entre eixos de 113 mil·límetres més gran que la del Cupè, els ocupants de les places del darrere disposen de més espai a l'altura dels genolls.

Gamma inicial

En un principi, la gamma que arribarà al mercat al mitjans de 2012 estarà composta per les versions 640i amb motor de gasolina de sis cilindres en línia de 320 CV, i el dièsel 640d de 313 CV. Posteriorment s'ampliarà el catàleg amb el 650i amb un vuit cilindres de 450 CV.

Tots els propulsors estan emparellats amb una caixa de canvis automàtica esportiva -molt ràpida- de vuit marxes. A més a més, el model disposarà del sistema d´aturada Active Start&Stop i la configuració ECO PRO que s'activa amb el selector de reglatges personalitzats. Amb aquests dos elements, a més d´altres sistemes, el BMW compta amb unes xifres de consum de combustible i d´emissions molt contingudes. En el cas de la versió 650i, aquesta també podrà adquirir-se amb el sistema de tracció total intel·ligent BMW xDrive.

Entre el seu complet equipament de sèrie, el 6 Gran Cupè inclourà sistema de control dinàmic de la suspensió, fars de xenó, llandes d'aliatge lleuger de 18 polzades, ràdio professional amb altaveus d'alta fidelitat, miralls retrovisors exteriors i interior amb funció d´antienlluernant automàtic.