Adaptat per circular en gairebé qualsevol terreny. El mercat dels crossover, que ha tingut molt protagonisme darrerament en el sector de l´automòbil, disposa d´una nova alternativa. Es tracta de la versió més aventurera del Subaru Impreza, un cotxe perfecte per convertir-se en un totcamí gràcies a la seva magnífica tracció total i els seus motors boxer.

La marca japonesa, amb una més que contras-tada experiència en aquesta parcel·la del mercat, amb notables èxits de vendes sobretot en els mercat japonesos i americans, s'acosta encara més al client europeu amb aquesta proposta de mida compacta. Amb unes proporcions que transmeten una sensació d'elegància i lleugeresa, (4,45 m de llarg per 1,57 m d'alt) el seu disseny exterior combina una considerable distància al terra, llantes de gran mida i altres detalls estètics i dinàmics característics d'un SUV.

A més, el rendiment de conducció és impressionant i l'eficiència en els consums és possible gràcies als motors d'última tecnologia de Subaru, que s'uneixen amb l'excel·lent maniobrabilitat de què sempre ha fet gala Subaru.

Gràcies a la tracció total Symmetrical All-Wheel-Drive i al concepte de Control Dinàmic del Xassís (dues tecnologies clau a Subaru), aquest vehicle transmet molta seguretat a l´hora de conduir-lo. No només això, ja que la seva tracció total (que dóna el 50% de la força a cada eix) permet que l´Impreza XV pugui aventurar-se per tota mena de desplaçaments fora de l´asfalt amb la seguretat de seguir avançant. Això sí, malgrat la seva major distància al terra, aquest model mai no tindrà les capacitats off road d´alguns dels seus germans de catàleg, com el Tribeca.

Tres motoritzacions

El catàleg del XV disposa de tres motors, tots conformes a les exigències de la normativa EURO 5. L'esglaó d'accés a la gamma equipa l´1.6i Boxer benzina, que, comparat amb l´1.5 anterior, ofereix un millor rendiment a qualsevol marxa, a la vegada que és més eficient en l'equilibri entre consum i prestacions. Aquest bloc rendeix 114 cavalls i el seu consum és de 6,5 litres de mitjana.

Al mateix catàleg benzina se situa el 2.0i Boxer de 150 cavalls. El bloc destaca per la seva construcció lleugera; així pot oferir un compromís entre potència i consum (6,6 litres de mitjana) força bo; tot i això la seva millor xifra es troba en l´apartat del parell motor en velocitats baixes i mitjanes, que són les més utilitzades en situacions quotidianes i pràctiques. Malgrat això, les capacitats esportives del bloc també són molt notables i només acariciant el pedal de l´accelerador el XV s´embala amb molta velocitat.

Finalment, com a unitat més destacada hi ha el 2.0 Boxer Dièsel, que rendeix 147 cavalls. Aquesta unitat amb configuració de pistons horitzontalment oposada (Boxer), que és lleugera, compacta i única de Subaru, també aporta unes molt bones xifres de parell motor. De fet, amb aquest bloc el XV és més ràpid que amb el motor de benzina, i accelera de 0 a 100 km/h en menys de deu segons. Les xifres de consum (5,6 litres de mitjana) i emissions de CO2 (149 g/km) són d'allò més destacades.

Pel que fa a la transmissió, el dièsel i el benzina menys potent s´associen a una caixa manual de sis velocitats; per al benzina més potent trobem un nou canvi automàtic Lineartronic força eficient i amb molt bon tacte.

Habitacle

El model, gràcies a una gran distància entre eixos, ofereix molt espai per als passatgers, al darrere s´hi viatja molt còmode, més que en molts vehicles semblants d´aquest segment, gràcies al bon espai que hi ha per a les cames. El terra del maleter i l'estructura interna del seu sostre tenen un disseny nou. En lloc de roda de recanvi hi ha un kit antipunxades, i això assegura una gran distància entre terra i sostre. L'obertura del maleter és generosa i permet introduir grans objectes sense complicacions. La capacitat varia entre els 380 i els 1.270 litres que s'aconsegueixen si s'abaten els seients posteriors.

A això s´hi suma un espai de 15 litres en els models equipats amb el kit antipunxades, molt més útil per guardar petits objectes, i això ajuda a mantenir el maleter més desfogat i amb més espai. Màxima practicitat i polivalència per a un model que promet donar una bona mossegada al sector dels crossover.