Quan a BMW van decidir fer una roadster de mitja cilindrada van encertar de ple amb la seva F 800 R, una naked que en aquest 2012 es presenta amb lleugeres

modificacions, i aprofundeix així en el perfecte equilibri que la caracteritza l'encertada i renovada F 800 R va cridar poderosament l´atenció en el passat Saló de Milà, i va destacar a l´estand de BMW entre el protagonisme dels escúters alemanys en el dia de la seva presentació mundial. El cert és que la nova imatge d´aquesta petita roadster de cilindrada mitjana no va passar inadvertida.

Motors com la F 800 R són tot un encert, ja que el seu concepte i la seva relació pes-potència, a més d´una estètica simple i a la vegada avantguardista, li permeten oferir molt bones sensacions a un ampli nombre de motoristes. És més, una gran part dels motoristes que es passen a les grans escúters s´haurien de donar una oportunitat abans d´acomodar-se a la carrosseria d´un megaescúter i, per tant, rebutjar definitivament la possibilitat de gaudir d´una moto com la F 800 R. Deixar de costat les sensacions d´una motocicleta per caure als peus davant l´inqüestionable sentit pràctic dels escúters de nova generació, que mai aconseguiran transmetre les sensacions d´una motocicleta, és una decisió que almenys mereix una reflexió.

La F 800 R és una senzilla roadster propulsada per un brillant bicilíndric en línia amb bons baixos i mitjos i un so ronc i excitant, amb un bastidor de doble biga d´alumini, suspensions senzilles, però suficients, i un bon conjunt de frens amb pinces convencionals que demostra que no fa falta un equip màxim de gamma per gaudir d´una frenada potent i progressiva. Una moto de 88 CV de potència per 200 kg en odre de marxa molt àgil, fàcil de conduir i que es comporta molt bé tant entre el trànsit urbà com en carreteres virades.

Renovada

Si durant aquella jornada de premsa del Saló de Milà la F 800 R ens va cridar l´atenció, va ser entre altres coses perquè la versió en gris plata metal·litzada sobre els nous escúters és un encert. A la mateixa versió que la unitat de proves, s´ha d´afegir una combinació en vermell i alumini i una altra blanca i negra.

En aquesta nova versió incorpora el petit carenat sport de sèrie i les aletes laterals del radiador del mateix color que la resta del conjunt. Els intermitents de plàstic incolor també s´inclouen en el model de sèrie, així com el nou parafangs davanter. Així que estèticament la F 800 R és ara més atractiva i les cames queden millor integrades gràcies al nou disseny d´aquestes aletes.

Pel que fa al motor, només s´ha optimitzat la resposta d´un propulsor que suposa un abans i un després a la història de BMW i que ara és més brillant i millora la resposta en tota la seva gamma.

Divertida

Alguns companys coincideixen que la F 800 R té un manillar excessivament ample. Les cames queden molt ben encaixades en els forats del dipòsit de combustible i els estreps són al seu lloc, amb la qual cosa la posició de conducció sembla bona, tot i que en autopista, amb el cos avançat i els braços molt oberts, la pressió de l´aire frontal és notòria.

Moure´s per la ciutat amb la petita F 800 R és un plaer, perquè és una moto lleugera, fàcil de conduir, que es posa bé entre els cotxes i amb un bon angle de gir i les bones sensacions que transmet a la seva part cicle. Amb 200 kg de pes, aquesta petita BMW està condicionada pel fet de muntar el dipòsit de combustible sota el seient, el que contribueix a un bon centrat de masses que es manifesta en ordre de marxa sobre qualsevol decorat.

Amb un consum reduït, una mica per sobre dels 5 litres, el seu motor dòcil, amb canvi i embragatge de tacte agradable, i bones agafadores per al passatger, que, per cert, té poc espai al seient, la F 800 R és una bona moto per al dia a dia a la gran ciutat.

El quadre d´instruments és bastant complet, però també és cert que val la pena adquirir l´ordinador a bord que se serveix com a opció per 150 euros per completar-lo.

Entre revolts es mou amb facilitat i sap combinar una bona agili-tat a l´hora d´entrar als lents amb una destacable estabilitat i sensació de rigidesa en els ràpids, en els quals l´amortidor de direcció (no regulable) fa un bon treball.

Aquesta F 800 R és tot un encert quant a concepte, amb un equili-brat funcionament. Una moto que molts possibles consumidors de grans escúters haurien de tenir en compte.