Revolució off-road

La firma nord-americana aposta pel mercat dels tot camí amb la segona generació del Kuga

05.03.2013 | 19:49
Revolució off-road
Revolució off-road

En la nova política de desenvolupament de producte de Ford, el sector dels tot terreny adquirirà un especial protagonisme durant els propers anys. Aquesta aposta ja es veu reflectida en el present, en l’evolució que la marca de l’oval ha introduït a la seva gamma tot camí, que té el Kuga com el seu màxim representant. Fabricat a la planta d'Almussafes, aquesta segona generació del model de Ford és la primera d'un complet catàleg de caràcter off-road que es completarà a final d'any amb la presentació del model compacte Ecosport i, l’any que ve, amb el l’Edge, més luxós. Ford ha desenvolupat el nou Kuga amb un caràcter absolutament global. A través del concepte Prod+base, la marca té una notable flexibilitat en la producció dels dos models agermanats, com són el Kuga a Europa i l'Escape als Estats Units. Tot i això, el plantejament d'aquest producte va molt més enllà, i comptarà amb una versió per a la zona Àsia-Pacífic que es fabricarà a la Xina.

En el disseny del Kuga s'han tingut en compte nombrosos aspectes a banda del purament estètic. L'actual generació és més llarga, baixa i estreta que l'anterior per situar-se en unes mesures totals de 4,52 m/1,84 m/1,69 m. Amb això s'ha guanyat en presència sota la nova imatge de marca instaurada en els últims models, a la vegada que s'ha aconseguit un excel·lent coeficient aerodinàmic i, per conseqüència, uns millors nivells d'eficiència.

La major longitud total, unida a un millor aprofitament de l'espai interior, han contribuït directament en l'habitabilitat. D'aquesta manera, s'ha guanyat en confort en les places del darrere, a la vegada que s'ha augmentat la capacitat de càrrega entre 28 i 71 litres, segons si es desplacen o no els seients posteriors, una característica que no tenia l’anterior Kuga.

Així doncs, el maleter compta amb 562 litres d'inici, que es poden ampliar fins a 1.111 si s'abat completament la banqueta del darrere. En aquest sentit, cal destacar la incorporació com a element opcional -per un preu de 600 euros- del pràctic sistema d'obertura de la portalada posterior «Ford Hands Free», que s'activa amb un simple moviment del peu sota el para-xocs del
darrere

TDCI i Ecoboost
La gamma del Kuga s'estructura entorn de dos motoritzacions amb quatre nivells de potència i els acabats Trend i Titanium. Pel que respecta als propulsors, es mouen en un ventall de potències d'entre 140 i 180 CV, encara que no es descarta que el catàleg pugui ampliar-se, sobretot per la seva part baixa, molt aviat. Les unitats benzina estan encomanades a l'innovador i premiat EcoBoost de 1.6 litres en versions de 150 cv (exclusivament en tracció davantera 4x2) i 180 cv (amb tracció 4x4 i canvi automàtic).

L'oferta dièsel es compon de dos dièsel TDCi de 140 i 163 cv, els dos disponibles en versions 4x4 i automàtica. Entre els sistemes de seguretat activa hi brilla el sistema de control de frenada en revolt al costat d’altres dispositius com el detector d'angles morts, l'Active City Stop, l’avisador de canvi involuntari, el control automàtic de llums de carretera i el de reconeixement de senyals de trànsit.

Es pot adquirir un Kuga a partir dels 19.995 euros per la versió més baixa de gasolina i dels 21.995 en el cas del dièsel, incloent promoció de llançament i pla PIVE.

Enllaços recomanats: Premis cinema