Catalunya se situa un any més al capdavant en la instal·lació de radars de velocitat a Espanya, ja que gairebé quadruplica la mitjana nacional per cada mil quilòmetres de via.

Aquesta és una de les principals conclusions de la relació de radars fixos instal·lats en tota la xarxa nacional de carreteres i publicat per la companyia de defensa de l'automobilista Dvuelta.

El llistat està integrat per 855 radars fixos (11 més que el 2013), 11 de tram (només de la DGT) i tres helicòpters Pegasus, mentre que de la relació estan absents els mòbils, ja que el seu nombre en funcionament no és facilitat per la Direcció General de Trànsit.

De l'anàlisi d'aquesta llista, Dvuelta conclou que les comunitats amb les competències transferides en matèria de trànsit, Catalunya i el País Basc, concentren dues terceres parts de tots els radars d'Espanya.

Segons l'estudi de Dvuelta, un any més, "Catalunya torna a ser el paradís de la recaptació per multes d'excés de velocitat", fins i tot incrementant el seu pes relatiu respecte a l'any passat, en arribar a una concentració de radars fixos de 18,18 per cada 1.000 quilòmetres de via (18,02 el 2013) i el 25,6 % de tots els dispositius desplegats a la xarxa de carreteres.

Catalunya gairebé quadruplica la mitjana nacional de radars per mil quilòmetres de via, cuya taxa és de 5,09, i només les carreteres de la província de Barcelona acaparen més del 12 % del total nacional.

Juntament amb el País Basc (6,7 % del total de radars i 13,53 per 1.000 km), les dues comunitats autònomes totalitzen més del 31 % de tots els radars.

El País Basc ocupa el segon lloc del rànquing de radars per 1.000 km de via, seguida de Madrid i Balears, amb una ràtio una mica inferior a 10.

En termes absoluts, també és Catalunya la comunitat que lidera el rànquing, amb 217 radars, molt per sobre dels 128 d'Andalusia, els 80 de Castella i Lleó o els 64 de la Comunitat Valenciana.