El Saló Internacional de l'Automòbil prepara l'edició més important des de la crisi

Els organitzadors destaquen que la celebració del saló entre el 9 i el 17 de maig coincideix amb un canvi de tendència en les vendes i exportacions del sector

13.04.2015 | 14:51
El Saló Internacional de l'Automòbil prepara l'edició més important des de la crisi

La 38ena edició del Saló Internacional de l'Automòbil de Barcelona que es celebrarà entre el 9 i el 17 de maig d'aquest any presentarà els models de 38 marques que representen el 90% del mercat mundial de l'automòbil. Aquestes 38 marques, que durant les pròximes setmanes si poden sumar alguna més, suposen el nombre més elevat d'expositors des de l'inici de la crisi , segons ha explicat Enric Lacalle, president del saló. Mario Armero, vicepresident executiu d'Anfac, ha destacat que la celebració del saló coincideix amb una clara recuperació del sector i amb un canvi de tendència tant en les vendes en l'àmbit estatal, com en volums de producció i en exportacions amb creixements de dos dígits.

Enric Lacalle s'ha mostrat satisfet del contingut d'aquesta 38ena edició en la que tot ''són bones notícies'' després d'anys de crisi on mantenir el saló ha estat una tasca difícil. Lacalle ha recordat que en l'edició del 2011, en plena crisi, el nombre de marques expositores es va situar en 28 firmes, mentre que el 2013 el nombre de marques tan sols va ser de 21. En aquesta edició es sumen 17 marques noves en relació amb l'edició de fa dos anys.

L'edició d'aquest any, que sempre ha tingut caràcter bianual, suma un total de 96 anys d'història en la capital catalana.

Es tracta d'un saló que es celebra amb un context d'un ''tomb'' en la tendència de les vendes i d'un punt d'inflexió que marca la recuperació del sector, ha explicat el vicepresident d'Anfac. El representant dels fabricants de cotxes a l'estat espanyol ha reconegut la importància del sector de l'automòbil com ''motor econòmic d'Espanya i Catalunya''.

Tornen al saló BMW i Suzuki

De les 38 marques que tindran exposició en el saló, els organitzadors han destacat el retorn després de dues edicions d'absències de BMW i Suzuki.

De moment, en l'edició faltarà la marca Volvo, que ha optat només per estar presenta en el saló internacional de Ginebra, i General Motors, que ''de moment'' no hi és en la llista de les 38 marques. La marca Toyota, que no hi serà present com a tal, ha anunciat que la seva participació es farà a través de la marca Lexus, que sí que està entre les 38 marques.

En l'edició d'aquest any, la marca Seat, que tradicionalment s'instal·lava en la zona 'Z-6' del recinte de Montjuïc, aquest any trencarà amb aquesta tradició i ha anunciat que se situarà en el pavelló número 8, en una zona ocupada conjuntament pel grup Volkswagen.

Lacalle també ha destacat a més de les marques noves que s'incorporen al saló la novetat de les noves àrees que s'han dissenyat per distribuir el saló.

Àrea de connectivitat amb col·laboració amb el MWCapital

Una de les àrees amb més rellevant serà la dedicada a la connectivitat de l'automòbil que sota el nom de 'Connected Car' tindrà la col·laboració per primera vegada en aquest saló del Mobil World Capital Barcelona. En aquesta zona es posarà el focus en el paper que tindran les noves tecnologies mòbils en l'automòbil.

José Miguel García, director del Saló Internacional de l'Automòbil de Barcelona, ha recordat la importància de les tecnologies de la connectivitat de l'automòbil que ja suposen el 66% de la decisió de compra d'un nou vehicle.

A més de l'àrea de 'Connectted Car', l'edició d'aquest any tindrà dues zones especialitzades més sota el nom de 'Sketch Car Design', dedicat al disseny de l'automòbil; i 'Urban Mobility' dedicat a ensenyar les novetats dels nous patrons de mobilitat.

En l'àrea dedicada a disseny, que compta amb el suport de Seat, s'explicarà al visitant tot el procés de fabricació d'un vehicles des de l'idea inicial en un esbós de dibuix, passant per un prototip esculpit en argila, fins al moment que surt de la cadena de producció de la fàbrica.

L'espai de disseny lliurarà per primera vegada un premi de disseny que en la seva primera edició es lliurarà al dissenyador Walter de Silva, actual responsable de disseny del Grup Volkswagen. Aquest dissenyador va començar a treballar a Fiat i ha passat per Alfa Romeo, Seat i Audi.

En relació amb si hi haurà novetats de les grans marques d'automòbil, Lacalle ha explicat que el pròxims dies es podran donar a conèixer algunes d'aquestes novetats que en aquests moments estan preparant les diferents marques. El president del saló ha assegurat que hi haurà un ''gran desplegament comercial'' de les 38 marques de cotxes perquè en el marc de saló ''tradicionalment es fan molt bones vendes'', ha reblat.

Autoritats polítiques

Una altra incògnita que no s'ha donat a conèixer en el transcurs de la roda de premsa de presentació de la 38ena edició del Saló de l'Automòbil ha estat els representants polítics que hi haurà presents en aquesta edició.

A la pregunta en concret si hi haurà el president del govern espanyol, Mariano Rajoy, com hi va ser en l'edició del 2013, Lacalle no ha concretat cap nom i s'ha limitat a dir que totes les institucions (govern espanyol, Govern i Ajuntament de Barcelona) estaran ''molt ben representants i hi haurà una afluència d'autoritats''.

Armero ha afegit que hi havia ''la clara esperança de què finalment hi haurà una bona llista de representants'' i ''no hi faltarà cap cognom''.

Coincidència en el campionat del món de Fórmula 1

La primera setmana del saló coincidirà amb la celebració del Gran Premi d'Espanya de Fórmula 1 cosa que convertirà a Barcelona amb la ''capital mundial del motor'' segons ha explicat Lacalle.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema