Cada esportiu té la seva manera d´expressar-se, de fer percebre de quina pasta està fet a qui el condueix. En el cas de l´Audi TT Roadster, hem de parlar d´un caràcter pur, sense interferències que emmascarin la conducció, d´un cotxe que es percep directament en els sentits, començant pel fantàstic so que desprèn pel tub d´escapament i acabant per unes reaccions dinàmiques molt directes gràcies als reglatges de la suspensió i la direcció. Un plaer només per a dos... Però anem a pams i passem a explicar una miqueta més a fons com és el deliciós protagonista de la nostra prova setmanal.

El TT Roadster és un biplaça descapotable amb sostre de lona que deriva del TT Coupé. El client pot triar entre tres mecàniques: un turbodièsel 2.0 TDI de 184 CV -a partir de 45.850 euros- i dos motors de gasolina 2.0 TFSI, un de 230 CV (objecte d´aquesta prova) i un altre de 310 -a partir de 44.650 i 62.580 euros, respectivament. Les versions equivalents del TT Coupé s´enfilen entre 3.200 i 3.600 euros més.

Instrumentació digital

Com acabem d´avançar, l´habitacle del TT Roadster té dues places àmplies en les quals dues persones de fins a 195 cm d´alçada es poden acomodar sense estretors. El que més crida l´atenció en accionar el contacte (un botó situat en la consola central, una mica més endavant de la preciosa palanca de canvi, a mà esquerra) és el quadre d´instruments, compost per una pantalla de 12,3 polzades amb un gran nombre de configuracions possibles. La informació es veu molt bé fins i tot quan el sou hi cau directament.

Com sempre a Audi, però d´una manera encara més perceptible en un vehicle tan especial com és aquest TT, la qualitat dels materials de revestiment es pot qualificar d´exquisida, igual que el disseny de totes les peces, net. El volant, per exemple, és espectacular, i ens fa sentir com si fóssim dins d´un automòbil de competició. La capota és de lona i es pot obrir i tancar mitjançant un sistema d´accionament elèctric que funciona sempre que el cotxe circuli a menys de 50 km/h. Hi està 10 segons.

Un motor instantani

Davant la sempre més progressiva resposta de les mecàniques de sis cilindres, el motor tetracilíndric 2.0 TFSI de 230 CV que Audi munta en el TT ens ha semblat una veritable canonada. La veritat és que l´acció del turbo li fa canviar el compàs de seguida, de manera que la potència ja es fa present a la banda baixa del comptavoltes. El motor, doncs, respon de manera instantània a qualsevol sol·licitud de l´accelerador, i l´enorme reserva de cavalls que amaga fa que aquesta força la mostri tant quan accelera de 0 a 100 km/h com quan se li demana que canviï de ritme a velocitats més elevades. El canvi és manual, de sis velocitats, i té un tacte de funcionament irreprotxable.

Amb la capota oberta, les sensacions al volant del TT Roadster són molt intenses, però és impossible mantenir-hi cap conversa pel soroll de l´aire. El consum pot ser relativament baix si es condueix amb suavitat (hi hem pogut fer mitjanes de 8 litres cada 100 quilòmetres), però la temptació de trepitjar fort és massa grossa quan s´han tastat les possibilitats de la mecànica, i el més habitual serà veure´l per sobre dels 10 o 11 litres cada 100 km.

La suspensió de sèrie té uns reglatges més aviat durs i, sobre paviments amb irregularitats, trasllada moviments bruscos als ocupants. Ara bé, en carreteres de revolts amb l´asfalt en bon estat, el TT Roadster es converteix en una màquina de gran precisió, segura d´ella mateixa i rapidíssima sense que calgui esforçar-s´hi gens.

El TT Roadster incorpora de sèrie un deflector d´aire a la part del darrere que es col·loca en posició de servei mitjançant un motor elèctric.