Mazda pot presumir de tenir entre les seves files el roadster més venut de la història de l'automòbil. L´MX-5 s'ha convertit al llarg dels seus 26 anys d'existència en tota una icona de la indústria del motor. Una prova d'això és el gairebé un milió d'unitats produïdes, que el converteixen en el model de més èxit d'aquest particular segment.

Ara, en la seva quarta generació, l´MX-5 es presenta sota l'avançada influència del disseny Kodo i la tecnologia SKYACTIV de Mazda, sense haver de renunciar a la filosofia de lleugeresa i agilitat que han caracteritzat els seus tres predecessors.

El més característic del nou model són les seves proporcions ideals amb 3,92 metres de longitud. Els ocupants se senten, literalment, en el punt mitjà del vehicle, més a prop de terra que en qualsevol altre MX-5, en el que és un reflex del centre de gravetat més baix del nou model. També compta amb una distribució ideal del pes al 50:50 entre els eixos, a més de ser l´MX-5 més curt de la història.

Estèticament, cal destacar el seu afilat frontal en què criden poderosament l'atenció els fins fars, així com els llums LED de conducció diürna. També destaca el lleuger desplaçament cap endarrere de la cabina, així com el compacte i esportiu acabat del muntant del darrere.

Dues motoritzacions

La gamma MX-5 es presenta amb dos motors SKYACTIV-G de gasolina d'injecció directa, amb prestacions ben contrastades. Dues unitats d´1.5 i 2.0 litres de cilindrada, amb 131 i 160 cv de potència respectivament, que han estat especialment adaptades a la nova interpretació de la icona de la firma japonesa. Tots dos es complementen amb un canvi manual de sis velocitats SKYACTIV-MT, d'alta precisió, optimitzat per al format clàssic de motor en posició longitudinal endarrerida i tracció posterior d'aquest model. Per augmentar la diversió, tots dos motors tenen sistemes d'admissió i escapament més lleugers i compactes, pensats per extreure tot el potencial d'aquestes unitats.

El rendiment d'aquests motors és de 204 km/h de velocitat màxima i una acceleració de 0 a 100 km de 8,3 segons per al 1.5, mentre que el model de més potència eleva la velocitat punta fins als 214 km/h i l'acceleració la redueix fins als 7,3 segons. El consum mitjà anunciat per Mazda per a l´1.5 és de 6,0 litres i des 6,6 per al motor 2.0.

Seguretat i-Activsense

Una altra de les novetats de l´MX-5 és l'aplicació de la gamma de tecnologies de seguretat i-Activsense de Mazda, que reuneix sistemes com el de control d'angle mort, alerta de canvi involuntari de carril, control de llums de llarg abast o el d´il·luminació frontal adaptativa.

A l'interior, els coixins de seguretat davanters i laterals formen part de l'equipament de sèrie; els coixins de seguretat laterals utilitzen un suport especial a la part exterior superior del seient per protegir els caps dels ocupants fins i tot amb la capota oberta. També seguretat pels vianants: el capó actiu modificat s'aixeca automàticament en cas d'atropellament. La gamma de llançament de l´MX-5 disposa de quatre nivells d'acabat denominats Style, Style +, Luxury i Luxury Sport, amb preus que parteixen des dels 25.000 euros, als quals cal restar la campanya promocional i el descompte del PIVE en el cas que el comprador aporti un vehicle.

Un interior ben treballat

La gamma que presenta Mazda amb el renovat MX-5 també ha tingut una cura màxima en el disseny i els acabats de l´interior, per tal de convertir la conducció en una experiència única per a l´usuari i els seus acompanyants. El volant ha sigut especialment dissenyat per adaptar-se a una millor conducció i el panell de control inclou tota aquella informació que necessita el conductor. De la part del davant cal destacar el seu afilat frontal, en què criden l'atenció els fins fars, així com els llums LED de conducció diürna. El roadster més venut de la història continua renovant-se per seguir fent camí amb els usuaris que li han fet confiança durant tots els seus anys al mercat.