El Cee'd és un dels pilars bàsics sobre els quals es basa l'estratègia de Kia en el mercat europeu. L'oferta compacta de la firma coreana s'ha consolidat com el seu principal referent en el vell continent amb un destacat èxit. Una posició d'elevat protagonisme gràcies al contrastat èxit comercial d'una gamma concebuda, dissenyada i produïda a Europa.

Des de l´aparició de la seva primera generació l'any 2006, més d'un milió d'unitats han estat fabricades a la planta que Kia Motors té a Zilina, Eslovàquia, que en l'actualitat suposa el 33% de les vendes totals per al mercat continental. Ara, gairebé deu anys més tard, el Cee'd rep una completa posada al dia que afecta la seva estètica, els equipaments i la gamma de motoritzacions i transmissions, per seguir conquerint el client del vell continent.

Caràcter GT Line

Pel que fa a la imatge, el Cee'd reforça el seu caràcter esportiu amb la incorporació de diversos detalls realitzats en para-xocs, motllures cromades, els pilots del darrere de led o la renovada oferta de llantes d'aliatge de 16, 17 o 18 polzades. No obstant això, i en la mateixa línia de dinamisme, la principal novetat del catàleg 2016 és l'aparició de l'acabat GT Line. Es tracta d'un nou nivell d´acabat que parteix de la versió d'altes prestacions GT, i que afecta tant en l'apartat estètic com en el de la dotació de sèrie. Disponible en les tres carrosseries de la gamma Cee'd (Pro Cee'd, 5 portes i Sportwagon) i en els seus motors més potents gasolina i dièsel, el catàleg GT Line es diferencia per muntar elements externs com els fars antiboira davanters de quatre leds, el marc platejat de les finestretes o les dues sortides d'escapament situades a banda i banda del para-xocs del darrere (doble al costat dret en la carrosseria familiar Sportwagon).

Així mateix, s'ha completat la paleta de colors amb noves alternatives, entre les quals destaca un atractiu Urban Yellow que està disponible només per a la variant de tres portes Pro Cee'd. A l'habitacle, les insercions en color gris i els detalls cromats del quadre de comandament, l'acabat en alumini en pedals i botó d'arrencada o els ports USB il·luminats caracteritzen els GT Line i els distingeixen de la resta de la gamma del compacte coreà.

La versió més alta de la gamma, el Pro Cee'd GT, també ha rebut subtils canvis amb el muntatge de noves llantes de 18 polzades, un volant de base plana, seients Recaro tipus baquet amb tapisseria al davant, i un generador de so electrònic que potencia el soroll del seu motor de 204 cv en activar el botó Mode GT.

Gasolina més eficient

L'oferta de plantes motrius ha estat una altra de les afectades en aquest procés de renovació de la gamma Cee'd. En aquest sentit, cal destacar la posada en escena d'una nova generació de motors gasolina de tres cilindres, d'injecció directa i turbo, 1.0 T-GDI. Aquest propulsor es presenta com el primer de la futura gamma de motors de mida reduïda de Kia per a Europa, i s'ofereix en dos nivells de potència de 100 i 120 cv. En dièsel es manté el ja conegut 1.6 CRDi en versions de 110 i 136 cv. El de més potència ha estat profundament actualitzat amb l'objectiu de guanyar potència (8 cv més que el model anterior) i parell motor, i ofereix la possibilitat d'equipar la nova caixa del canvi automàtica amb doble embragatge DCT de set velocitats. El Cee'd segueix disposant dels altres dos motors d'accés 1.4 gasolina CVVT i dièsel CRDi de 100 i 90 cv, respectivament, a més a més del ja esmentat 1.6 T-GDI de 204 cv del Pro Cee'd GT.

Ja a la venda a tota la xarxa oficial Kia, l´actualitzada gamma Cee'd inclou una interessant campanya de llançament amb descomptes directes i altres d´associats a finançament i ajudes del Pla Pive8, a més de la ja tradicional garantia de la marca de 7 anys o 150.000 quilòmetres.