El disseny del nou vehicle es basa en la filosofia «Nature born-3 Motion», que pretén connectar amb els passatgers dels seus vehicles afegint-hi no únicament modernitat i dinamisme, sinó també robustesa, habitabilitat i practicitat presents en tota la gamma SsangYong.

Destaca el frontal amb una prima graella que accentua la sensació d'amplada en unir-se amb els pilots que incorporen unes vistosos llums diürns led i òptiques tipus projector. Els passos de roda incorporen marcades nervadures a la carrosseria i són bitonalitat a la seva zona inferior. La part posterior està marcada per dos elements, la robusta línia de disseny de la porta posterior i l'aplicació de la tecnologia led en els llums de posició diürns, de frenada i el tercer de fre.

Un habitacle de qualitat

L'interior del Tivoli disposa d'una habitabilitat excel·lent dins de la seva categoria, i ofereix als seus ocupants un generós espai a les places davanteres sense perdre gens d'amplitud en les posteriors, els seients de les quals tenen més inclinació del segment i permeten als seus ocupants afrontar viatges llargs amb comoditat. Esment especial mereix el seu maleter, la capacitat del qual, de 423 litres, el converteix en el més gran dels seus competidors, gràcies a una superfície de més d'un metre d'ample i una amplària màxima de més d’1,3 metres.

A més, els respatllers de les places posteriors s'abaten completament en proporcions 40/60 per aconseguir una més modularitat i ampliar la capacitat màxima fins als 1.115 litres.

Incorpora de sèrie elements com la direcció assistida elèctrica Flex Steer amb 3 nivells de duresa, l'ordinador amb indicador d'angle de gir de les rodes, el volant multifunció, el control de creuer i els intermitents i eixugaparabrises d'un sol toc.

A més, opcionalment permet incorporar un sistema multimèdia amb pantalla tàctil de 7 polzades amb connexió USB, HDMI i Bluetooth, navegador Tomtom amb cartografia europea, el climatitzador bizona amb funció de memòria així com la possibilitat de triar entre sis colors la il·luminació del quadre d'instruments.

Una aposta segura

Quant a dotació de seguretat es refereix, el Tivoli incorpora de sèrie en totes les seves versions sis coixins de seguretat de sèrie i la possibilitat d'incorporar opcionalment el de genoll, un complet ESP que integra la protecció antibolcada ARP, el control de tracció, l'assistent a la sortida en pendents, l'ABS, l'assistent a la frenada BAS, la distribució electrònica de la frenada EBD i l'encesa automàtica dels llums d'emergència.

A més, inclou el sistema de monitoratge de pressió dels pneumàtics que indica la pressió de cada roda.

Quant a la seguretat passiva, s'ha buscat la màxima rigidesa i seguretat pel SsangYong Tívoli, que té el 71% de la carrosseria composta per acer d'alta resistència (HSS) i d’aquest el 40% és acer avançat d'alta resistència (AHSS). S'han reforçat deu àrees principals per millorar la resistència mitjançant el procés d'estampació en calent, que augmenta la rigidesa de l'acer de 590 MPa a 1.500 MPa.

També amb motor dièsel o GLP

Estrena dos moderns motors de producció pròpia tots dos d’1.6 litres, l'e-XGi160 atmosfèric de gasolina, que, gràcies a la seva distribució i admissió variable, desenvolupa 128 CV de potència i un consum homologat de 6,6 litres en cicle combinat i l'e-XDi160 turbodièsel de geometria variable, Common Rail i 115 CV de potència màxima la versió de la qual 4x2 manual, tan solament consumeix 4,3 litres cada 100 quilòmetres en cicle combinat.

El propulsor de gasolina va associat a una caixa de canvi manual de sis velocitats amb un destacable tacte i precisió; el dièsel, a més del canvi manual, podrà equipar opcionalment una caixa de canvi automàtic AISIN de sis relacions amb tres modes de funcionament i possibilitat de seleccionar les marxes manualment. Aquesta caixa de canvi ha estat dissenyada per optimitzar els consums i oferir una gran suavitat i rapidesa en els canvis de marxa.

Com a interessant novetat, el propulsor de gasolina pot anar associat al sistema GLP. El dipòsit de gas ocupa el lloc de la roda de recanvi, que se substitueix per un kit antipunxades.

En el mode Bifuel, amb els dipòsits de gasolina i GLP plens, l'autonomia pot superar els 1.200 quilòmetres. Cal puntualitzar que circulant amb GLP no es noten diferències en les prestacions ni en els consums, això sí, el litre de GLP costa poc més de la meitat que el litre de gasolina. El sobrepreu a pagar per l'equipament GLP és de 1.750 euros, xifra molt raonable i amortitzable en relativament pocs quilòmetres.

Si ho comparem amb la motorització dièsel, trigaríem uns 50.000 quilòmetres a amortitzar la inversió en el sistema GLP. Si ho comparem amb la versió gasolina, la morització es produiria a partir d'uns 25.000 quilòmetres. A més, la instal·lació de fàbrica del sistema GLP també disposa una garantia de 5 anys.

Experts en 4x4

SsangYong té una llarga tradició en la fabricació de vehicles 4x4, per aquest motiu, el seu nou SUV també es podrà triar amb tracció 2WD o 4WD associat a la motorització dièsel tant amb transmissió manual com en automàtica. El sistema de tracció 4x4 emprat és de tipus connectable controlat electrònicament i reparteix automàticament el parell entre els dos eixos segons les condicions d'adherència i necessitats de tracció, millorant la seguretat en la conducció sense incidir amb prou feines en el consum de combustible.

La possibilitat d'incorporar la tracció a les 4 rodes amb funció de bloqueig de diferencial per circular en superfícies molt lliscants per sota de 40 km/h és un element diferenciador important en el segment SUV B.

A això s'uneix una altura des del terra de 167 mm i unes bones cotes per afrontar dificultats a l’hora de practicar off-road. Té un angle d'atac de 20,8 graus, un angle de sortida de 18 graus i un angle ventral de 18,7 graus, xifres que garanteixen un bon comportament al camp.