Mondeo Vignale, un cotxe 'exquisit'

Forma part d'aquell selecte grup de vehicles en què la distinció és la prioritat absoluta

16.02.2016 | 11:10
El Ford Mondeo Sportbreak Vignale 2.0 TDCI

Ford és, entre les marques generalistes, la primera que va apostar, ja fa una pila d´anys, per oferir al gran públic uns acabats comparables amb els de firmes més exclusives, i ara ha decidit, seguint l´exemple d´alguns constructors japonesos que tenen una divisió de gran luxe, llançar la línia Vignale, de moment disponible en el Mondeo, però que en aquests primers mesos del 2016 s´estendrà també al monovolum S-MAX. Refinament és la paraula que distingeix i caracteritza el Ford Mondeo familiar que avui portem a la primera prova de l´any nou. Els Mondeo Vignale es fabriquen al País Valencià, a la planta d´Almussafes, en una zona de la factoria anomenada Vignale Quality Center, on treballen professionals dedicats exclusivament a aquesta missió. Cada model Vignale és separat de la fase final de la línia de producció i està supervisat per un equip de sis persones. En aquest procés, que dura cent vint hores, es fan fins a un centenar de controls de qualitat més que en un Mondeo convencional. La línia Vignale també s´estén fins als concessionaris, les noves Ford Store, botigues més especials amb una imatge moderna i digital, on el producte queda clarament diferenciat segons el tipus de client. El nom d´aquesta nova línia d´acabats s´ha agafat directament d´Alfredo Vignale, un dissenyador italià que en les primeres dècades del segle XX va treballar per a Pininfarina i que posteriorment, el 1946, va fundar la seva pròpia companyia, en què una de les principals premisses era combinar bellesa i tecnologia.

Diversos elements que són opcionals en el Mondeo Titanium (fins ara, el nivell d´equipament més alt) s´inclouen en la dotació de sèrie en el Vignale. Parlem, per exemple, dels fars led, el sistema multimèdia SYNC2 amb ràdio Sony i pantalla de 8 polzades, la càmera de visió posterior, el sistema de reconeixement de senyals de trànsit i els seients elèctrics amb calefacció. També és de sèrie la pintura metal·litzada.

Exteriorment, el Mondeo Vignale es distingeix de seguida per la reixeta frontal de ventilació (en comptes d´unes lames horitzontals, té un entramat hexagonal), el cromat que envolta els fars de boira, les llantes (de 18 polzades), les insígnies Vignale a les aletes davanteres i els cromats als laterals i a la tapa del maleter.

Atencions exclusives

Hi ha una clara diferència de preu entre un Mondeo Vignale i un Titanium (fins ara, el nivell més alt d´acabat de Ford), i la marca el justifica posant l´accent principalment en el servei de postvenda, en què el client es beneficia d´una sèrie d´atencions exclusives, com, per exemple, poder disposar, les vint-i-quatre hores del dia i tots els dies de l´any, d´un assessor personal que ajudarà a resoldre qualsevol tipus d´incidència que es pugui presentar en el vehicle (el client té un número de telèfon directe per sol·licitar assistència); la possibilitat de programar revisions amb recollida i entrega del cotxe al lloc on es desitgi; disposar d´un cotxe de substitució mentre el Mondeo estigui al taller; i una aplicació per al mòbil que permet, entre altres coses, saber la posició exacta del vehicle.

Habitacle d´alt nivell

Una de les primeres coses que notarem en accedir a bord del Mondeo Vignale i posar-nos el volant és que tot el tablier està revestit de cuir, com també els laterals de la consola i la part superior dels panells de les portes. La qualitat de les costures és només un dels molts detalls que posen de manifest la gran cura que s´ha tingut en els acabats del cotxe. També la tapisseria és de pell (de color negre o blanc), i de més qualitat que la que es fa servir en els altres Mondeo, cosa que s´aprecia directament en l´olor i en el tacte.

L´aïllament acústic és un altre dels apartats que s´han treballat més a consciència, amb unes noves escumes fonoabsorbents i amb uns vidres laminats a les finestres del davant. El so del propulsor i del rodatge arriba molt esmorteït a dins de l´habitacle. A més a més, la gran amplitud general del Mondeo contribueix a reforçar encara més la sensació de confort en els desplaçaments.

De sèrie, els seients davanters tenen calefacció i ajustos elèctrics. Com a opció se´n poden demanar uns altres, anomenats Multicontorn, que ofereixen ajustos addicionals (amplada del respatller i de la banqueta, i suport lumbar en tres altures diferents), i funció de ventilació i de massatge.

Progressiu

El Ford Mondeo Vignale està disponible amb carrosseria de quatre portes i familiar SportBreak, i s´hi ofereixen tres motors: dos turbodièsel -2.0 TDCi de 180 CV (el que hem provat) i 2.0 TDCi BiTurbo de 210 CV- i un híbrid de gasolina i elèctric -2.0 HEV de 187 CV-. La versió amb el motor de 180 CV és l´única que pot portar un sistema de transmissió total (com a opció) i en què es pot triar entre un canvi manual (de sèrie) o un d´automàtic. Les altres dues tenen sempre tracció davantera i canvi automàtic.

El 2.0 TDCi s´ha mostrat com un propulsor molt progressiu en l´entrega de potència en tota la gamma de revolucions. Convida, doncs, a una conducció confortable, ja que a règims mitjans mostra una bona empenta. El canvi de marxes, manual de sis velocitats, s´ha de fer servir ben poc gràcies a l´elasticitat del motor, que té un caràcter perfectament adaptat a la filosofia d´aquesta versió. La suavitat de la direcció i la contundència dels frens acaben d´arrodonir un còctel preparat per als sibarites de la conducció.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema