L’Smart Fortwo Electric Drive, produeix grans dosis de diversió al volant, però ni un sol gram de CO2 durant la conducció. Gràcies a les nombroses solucions innovadores, conduir un Smart Fortwo Electric Drive resulta especialment senzill. Amb aquest cotxe, circular per la ciutat es converteix en tot un plaer. És petit i maniobrable i, no obstant això, ofereix molt d’espai. Àgil, atractiu i segur, així com especialment ecològic.

L’Smart Fortwo Electric Drive ofereix tots els avantatges que caracteritzen l’Smart Fortwo: un concepte de vehicle perfectament dissenyat per a les necessitats de la mobilitat en zones urbanes.

El potent motor elèctric de 55 kW i la bateria d’ions de liti amb una capacitat de 17,6 kWh són els components principals de l'eficient concepte de propulsió d'altes prestacions. Gràcies al seu parell motor de 130 Nm, disponible estant aturat, l’Smart Fortwo Electric Drive accelera de 0 a 60 km/h en 4,8 segons, de 0 a 100 km/h en 11,5 segons i de forma progressiva fins a una velocitat màxima de 125 km/h. El compacte motor elèctric, de construcció lleugera i imants permanents, va muntat a la part posterior del vehicle.

Al contrari que un motor de combustió, el motor elèctric consta de pocs components, que no sofreixen pràcticament cap desgast, la qual cosa redueix notablement els costos de manteniment. No és necessari substituir l'oli ni la corretja dentada o trapezoïdal i no hi ha desgast de les bugies d'encesa. Altres avantatges del motor elèctric són una suavitat de marxa total, un desenvolupament de força uniforme i pràcticament silenciós i una conducció sense canvi de marxes. En funció de l'estil de conducció, del trànsit i de l'ús dels consumidors auxiliars, com ara la calefacció o l'aire condicionat, pot aconseguir una autonomia de fins a 145 quilòmetres.

La bateria d’ions de liti de l’Smart Fortwo Electric Drive ha estat desenvolupada per la filial de Daimler AG Deutsche ACCUmotive, fundada especialment per al desenvolupament i fabricació de bateries. En comparació de les bateries d’ions de liti convencionals, aquesta ofereix una multitud d'avantatges: pot funcionar amb un marge de temperatura exterior més ampli i presenta una resistència superior a les descàrregues cícliques, així com una vida útil més llarga. També es poden efectuar recàrregues parcials, ja que les bateries d’ions de liti no tenen efecte memòria, cosa que fa que no perdin autonomia.

Cada 100 km l’Smart Fortwo Electric Drive consumeix 15,1 o 14,3 kWh, en funció de si la bateria s’ha recarregat en una presa de corrent domèstica o en una «wallbox». Per calcular el cost de consum només es necessita saber quant costa un quilowatt-hora.

En règim de retenció i durant el procés de frenada, el motor elèctric es comporta com un alternador que converteix part de l’energia cinètica sobrant en energia elèctrica. Aquesta s'emmagatzema a la bateria i n’augmenta l’autonomia.

L’Smart Fortwo Electric Drive converteix qualsevol punt de connexió de corrent habitual en una estació de càrrega. La recàrrega amb una base de càrrega mural i un carregador de bord de 22 kW és molt ràpida. Amb aquests elements la bateria es recarrega completament en una hora, aproximadament, amb l'ajuda d'un cable de càrrega trifàsic.

La combinació de base de càrrega mural, cable de càrrega trifàsic i carregador de bord de 22 kW és la forma més ràpida de carregar la bateria l’Smart Fortwo Electric Drive: només es necessita una hora aproximadament. També és possible recarregar, igual de ràpid, la bateria en moltes estacions de carga públiques.