El concessionari oficial Citroën, Futurauto, va posar a disposició de Regió7 una unitat del nou model de la marca, ja disponible a partir de 12.500 euros (amb les promocions del mes).

El primer que crida l'atenció del Citroën Cactus és que estem davant d'un cotxe diferent, gens convencional. Al primer contacte sorprèn el pes de les portes, que són molt lleugeres. En el seu interior, al centre, hi ha una gran pantalla de set polzades que ho controla tot: la ràdio, el navegador, l'ordinador a bord i fins i tot la climatització.

El Cactus ha estat sotmès a una estricta cura d'aprimament: només pesa 1.070 kg al buit. Això fa que sigui un vehicle molt àgil, suau i amb velocitats que funcionen amb solvència.

El cotxe està equipat amb els innovadors Airbumps (protectors de disseny que protegeixen la carrosseria del cotxe dels lleus impactes del dia a dia), i també amb l'innovador Airbag In Roof (airbag de sostre en substitució de l'air-bag de passatger frontal), el qual deixa més espai lliure a la part del taulell frontal.

Entre els punts forts que ofereix el Cactus, cal destacar un consum molt baix: la seva xifra homologada de consum és de només 3,4 l/100 km. Té una bona capacitat interior i un maleter més que acceptable, i sobretot destaca una imatge única. Com hem comentat abans, la seva agilitat està fora de qualsevol dubte i en trams de revolts el seu comportament és més que acceptable. Els 100 CV són suficients per poder fer avançaments sense problema. En resum, és un cotxe pràctic i econòmic.

Quant a les motoritzacions, està disponible amb dos motors benzina: el PureTech de 82 CV i 110 CV, el primer enfocat sobretot a la circulació urbana; el segon, més potent i versàtil, més adient per circular en carretera. En l'opció dièsel està disponible amb canvi manual de 5 velocitats, equipat amb un BlueHDI de 100 CV, que és el que hem provat. O bé si es prefereix en automàtic i dièsel, l'opció és el motor HDI de 100 CV. Els motors compleixen la normativa d'emissions EURO VI.

La dinàmica del Cactus, tot i ser lleuger i no gaire alt, ens recorda més la conducció d'un SUV que la d'un compacte. La seva maniobrabilitat ens ha semblat molt coherent en un cotxe que busca ser còmode en la conducció urbana, amb un bon tacte tant en la direcció com en el canvi.

El Cactus és un dels models de Citroën en què s'ha utilitzat un alt percentatge d'acer d'alta resistència, d'alt límit elàstic, el qual presenta una major resistència en peces estructurals més lleugeres. El capó està fabricat amb alumini.