Seat va presentar el León Cupra 290, la versió més potent i radical d'aquest model, en un context en què poguéssim comprovar que aquest és sens dubte un dels millors esportius per a l'ús diari. Vam començar conduint per un trajecte per carretera on vam ser testimonis del seu sorprenent confort. I diem sorprenent perquè filtra excepcionalment les irregularitats de la carretera tot i el perfil pla de pneumàtics i les rígides suspensions, dues característiques imprescindibles a l´hora d´oferir un gran dinamisme en conduccions esportives. Aquest confort de marxa es conjuga amb el benestar que s'experimenta a bord d'un habitacle de gran qualitat. Aquest, malgrat l´aspecte esportiu que presenta, ofereix una gran comoditat gràcies a la utilització de materials nobles, a l'amplitud de les seves cinc places i a la disposició de tecnologia d'avantguarda en l'apartat de l'infoentreteniment. Aquest apartat, amb sistemes tan avançats com el Seat Easy Connect, permet controlar a través d´una pantalla tàctil, no només totes les funcions d'entreteniment i comunicació, sinó també diverses funcions del vehicle. El nou León Cupra 290 també ofereix el màxim nivell de connectivitat amb el sistema MirrorLink per poder utilitzar de manera segura smartphones i altres funcions i aplicacions mitjançant el sistema d´infoentreteniment.

Però el que distingeix aquest model és el gran dinamisme que té. Per comprovar-ho, Seat ens va tancar un tram de 5 km a port de muntanya.

La increïble potència del motor 2.0 TSI amb canvi automàtic DSG va quedar patent des de l'arrencada del tram, on experimentem l'acceleració de 0 a 100 km h en 5,6 segons que promet la marca. Però més enllà de la força bruta, amb 350 Nm de parell motor, el León Cupra ens va sorprendre per l´agilitat, de la qual n´és clarament responsable l´avançat xassís. Aquest es nodreix de tecnologies com el control de xassís adaptatiu (DCC), el diferencial autoblocant de l'eix davanter, la direcció progressiva i el control d'estabilitat, per oferir un comportament tan radical com segur.

Però si haguéssim de destacar alguna cosa d´aquest model esportiu, aquesta seria la funció del diferencial per gestionar el lliurament de tant parell només en l'eix davanter. Gràcies a aquest, amb prou feines hi ha pèrdues de potència i la direcció és sempre precisa. Amb tot això, i animats per l'espectacular so que emeten els tubs d'escapament, ens sentim autèntics pilots de ral·li per un dia. El León et permet diversió al màxim quan hi ha ocasió i alhora gaudir d'un confort, una eficiència i una qualitat de vida excepcionals en el dia a dia.