El Land Rover Discovery Sport és la combinació perfecta entre luxe i versatilitat. Estem parlant d´un tot camí d´alta gamma que pot adquirir-se amb una configuració interior de set places que, juntament amb un gran espai de càrrega, una infinitat de buits portaobjectes i una polivalència extraordinària en el seu comportament, converteixen el vehicle en un cotxe ideal per viatjar sense fronteres amb tota la família.

Un simple cop d´ull al disseny exterior del Discovery Sport ja el situa en la nova família de models de la firma Land Rover. El seu aspecte és molt similar al del reeixit Range Rover Evoque, amb el qual comparteix també molts elements de la seva configuració. A pesar de ser 22 centímetres més llarg que aquest tot camí -i 26 menys que el Discovery-, la seva longitud total de 4,59 metres permet encabir en l´habitacle set seients. Aquesta innovació diu molt del gran treball portat a terme pels enginyers de la firma britànica.

Per poder oferir la seva configuració de 5+2 seients, el Discovery Sport introdueix per primera vegada una sèrie d'innovacions en el segment SUV Premium, com ara l'eix posterior multibraç compacte, que deixa lliure un ampli i versàtil espai després de la segona fila de seients. Però els avantatges d'aquesta peça no només són estructurals, sinó que, a més, aporten una excepcional agilitat en carretera.

Com en cada model de la firma anglesa, s'ha parat una gran atenció a l'amortiment del vehicle. Una avançat amortidor de llarg recorregut i un eix posterior multibraç totalment nou ofereixen com a resultat una combinació d'agilitat, refinament i aplom en carretera inigualable, alhora que manté l'elevada capacitat tot terreny per la qual Land Rover és reconeguda internacionalment. De fet, amb uns angles d'atac, sortida i ventral de 25, 31 i 21 graus respectivament, la tecnologia Terrain Response i una capacitat de passar a gual de fins a 600 mm, el Discovery Sport ofereix una destacable capacitat off-road.

En la nostra prova rodem principalment per zones asfaltades. En vies ràpides, el cotxe mostra un envejable aplom i un gran confort. Els amortidors de llarg recorregut ajuden a absorbir les irregularitats dels terrenys ferms de manera que no es filtren en l'habitacle, però al mateix temps són prou rígids perquè l'alta carrosseria no es balancegi quan es fan revolts a gran velocitat. Per això transmet una gran sensació de seguretat.

Va ser en alguns trams de zona revirada de camí cap a un port de muntanya on realment vam experimentar el bon funcionament de l´amortidor. Vam sentir, fins i tot més que en carretera, com l'amortidor és capaç de mantenir ferm el Discovery malgrat rodar a ritmes alts, en els quals la inèrcia de les masses podria haver-nos jugat una mala passada. Tenint en compte les limitacions de pes i frenada que té un cotxe de tals dimensions, és possible divertir-se al comandament d'aquest model.

On el Discovery Sport no té limitacions és en la conducció off-road. Amb el sistema Terrain Response, es pot triar entre terrenys d'herba, grava, neu, fang amb solcs o sorra per aconseguir la tracció i el control perfectes en cada situació. A més, el cotxe té un mode automàtic amb el qual el sistema intel·ligent del vehicle calcula tots els paràmetres de forma automàtica en mil·lisegons. D´aquesta manera, qualsevol obstacle és un autèntic joc de nens. On més es va a utilitzar aquest model, és a dir, en carreteres de terra i camins forestals, vam poder rodar a altes velocitats sense alterar el gran confort que sent el conductor en l´habitacle.

Finalment, cal destacar el superb comportament del seu motor diésel TD4 de 150 cv, que ofereix una resposta contundent a qualsevol règim de revolucions. A més, gràcies al seu extraordinari canvi de marxes automàtic de nou relacions, el Discovery Sport guanya velocitat de manera ràpida i constant sense que s'apreciïn en cap moment les transicions entre marxes.