Amb la presentació del nou Espace, Renault va fer un gir radical al concepte del que va ser en el seu moment el precursor del segment dels monovolums en el mercat europeu. Ara, 30 anys després i més d'1.250.000 unitats venudes, el vaixell insígnia de la gamma de monoespais francesa arriba sota l'aparença d'un elegant i robust crossover.

Una imatge de gran atractiu

Amb 4,86 metres de llarg -en configuració de 5 o 7 places- i 1,89 metres d'ample, l'habitabilitat interior és excel·lent. I tot això amb una ajustada altura d'1,68 metres (63 mm menys que el seu antecessor), una elevada cintura de carrosseria que el dota d'una imatge de SUV cupè de gran atractiu i una distància al sòl sobreelevada de 16 centímetres.

El frontal de l´Espace mostra de manera destacada el logo i els trets d´identitat de les noves generacions de models Renault. Entre ells, destaca la innovadora signatura lumínica DRL (Daytime Running light) que dibuixa la forma d'una C asimètrica dins de cada far davanter.

En matèria tecnològica, els blocs òptics adopten de sèrie la tecnologia Full Led i incorporen dos mòduls Led Pure Vision que compleixen la funció de llum d'encreuament i de carretera. La tecnologia Full Led Pure Vision el dota d'una il·luminació compacta i eficaç amb un feix de llum el 20% més potent que un d'halogen, la qual cosa millora el confort en la visió nocturna.

L'habitacle de l´Espace està enfocat a obtenir el màxim nivell de confort, un objectiu que compleix amb escreix per tenir un destacat espai interior, gràcies a una distància entre eixos de 2,88 metres.

Els seients davanters tenen una posició lleugerament sobreelevada. Pel que fa a la versió Initiale París, que vam tenir l'ocasió de provar, disposa dels reglatges 10 vies (dels quals 8 són elèctrics), que donen plena llibertat a conductor i passatger per trobar la seva posició ideal.

En la part posterior, tres seients individuals idèntics acullen els ocupants de la segona fila, mentre que en els de la tercera fila s'acomoden dues persones més. Els seients posteriors es poden ocultar; d´aquesta manera, pot disposar-se d´un espai de càrrega totalment pla amb una capacitat màxima de 2.101 litres en la versió de cinc places i de 2.035 en la de set.

A més, gràcies al sistema One-Touch, els seients, separadament o junts, poden plegar-se amb només un sol clic.

En marxa

Un dels motors més destacats de la gamma Espace és l'1.6 dCi Twin Turbo de 160 CV, una unitat que adquireix un notable compromís entre prestacions i eficiència, atesa la considerable grandària d'aquest vehicle. A més, la caixa del canvi automàtica EDC es presenta com el complement perfecte per a aquest propulsor.

El comportament de l´Espace sorprèn per la seva agilitat en un vehicle d'aquestes dimensions gràcies a un pes considerablement rebaixat -fins a 250 quilos menys- i gràcies al nou sistema Renault Multi-Sense. Aquest dispositiu coordina el sistema 4 control, suspensió pilotada i ambient lluminós i sonor.

Segons el mode de conducció seleccionat (Sport, Neutre, Confort i Personalitzat), el comportament varia de manera més que evident. Gràcies a aquest sistema, es poden adaptar les seves qualitats dinàmiques a diferents tipus de traçats per obtenir el rendiment oportú en cada moment.

Fins a 202 km per hora

El Renault Espace 1.6 dCi Initiale París pot assolir una velocitat màxima de fins a 202 quilòmetres per hora. Pel que fa a la força del vehicle en el moment d´accelerar, el cotxe que hem provat té la capacitat de passar dels 0 als 100 quilòmetres per hora amb poc menys de 10 segons (9,9).

Pel que fa al consum mitjà, el nou Espace se situa uns punts per sota de la barrera dels cinc litres per cada 100 quilòmetres recorreguts, exactament 4,7. Aquest crossover pot adquirir-se en els concessionaris de la marca francesa Renault per 43.000 euros amb les prestacions bàsiques. Per a més informació, podeu entrar a la pàgina web www.renault.es.