Qui no ha somiat mai a conduir un Mustang? Per a molts sempre ha estat un somni llunyà, ja que calia importar-lo des de l´altra riba de l´oceà, la qual cosa encaria tremendament la seva adquisició. Però ara aquest cotxe està a l'abast de tots els europeus a la xarxa de concessionaris Ford.

A les nostres mans va caure recentment la versió Convertible (descapotable) del mític esportiu. Tenia el motor més accessible de la gamma: un EcoBoost de 2,3 litres amb 314 CV de potència, disponible des de 43.500 euros. A molts els semblarà poc per tractar-se d'un Mustang, però per a ells Ford també disposa de la versió GT, que té un propulsor V8 Tu-VCT de 5 litres que genera 421 CV. Aquest plus de potència eleva el preu del Mustang Convertible fins als 50.500 euros.

No us mentirem, no us direm pas que no ens hauria agradat conduir la versió més potent, però tampoc no us enganyem si assegurem que vam gaudir del cotxe al màxim. Preferim un bon Mustang que un centenar de cavalls.

Un cotxe per lluir

Conscients que no portàvem el model més radical, vam afrontar la prova segons el que podria exigir el comprador a aquest model en concret. En un Mustang, s´hi va per lluir-ho i lluir-se, i l'aspecte exterior amb prou feines varia entre l´Ecoboost i el GT.

Si a les imponents formes del nou esportiu hi sumem la capacitat de descapotar-se i un color tan cridaner com el groc, aquest Ford es converteix en el centre de totes les mirades. El llarguíssim i imponent capó, rematat per la calandra amb l'icònic logo del Mustang, i la robusta cua amb els clàssics fars model nord-americà, són un autèntic imant per a les mirades.

L'interior del vehicle no queda enrere i llueix un aspecte sofisticat i tecnològic, molt allunyat del senzill disseny dels primers Mustang. Emana esportivitat pels quatre costats, però no renuncia en cap cas al confort. Els seus seients esportius recullen bé el cos per a una conducció dinàmica, però al mateix temps ofereixen una comoditat extraordinària, i fins la possibilitat de calefactar-se o refrigerar-se.

Altres detalls que parlen de la dualitat de l'habitacle són el volant esportiu de tres radis, en el qual s'aglutinen infinitat de comandaments, i les places posteriors, igualment esportives però capaces d'acomodar dos passatgers amb comoditat, independentment de la seva alçada. Mai un Mustang no havia estat tan funcional i tecnològic, i excepte per als més puristes, això és molt d'agrair.

Al galop

Però anem al que realment importa en un esportiu: la conducció. Quan t´asseus al volant, t'adones que estàs als comandaments d'un autèntic cavall salvatge. Encara que amb aquesta sensació el nostre instint va ser trepitjar el pedal de gas a fons, primer vam voler provar l'eficiència de l´EcoBoost.

Vam llevar l'ancoratge de la capota de lona, vam prémer el botó i vam retirar el sostre en pocs segons per gaudir al màxim de la suau conducció que és capaç d´oferir al conductor aquest model.

Seleccionat el mode de conducció Normal dels quatre disponibles (a més d´aquest, el Mustang disposa de l´Sport+, el Circuit i el Neu/Mullat) i amb l'ajustament del volant en Confort (a més de Normal i Esportiu), és una delícia portar aquest cotxe.

El Mustang és cent per cent recomanable per al dia a dia pel seu fàcil maneig, suavitat de marxa, habitabilitat, espai de càrrega (maleter de 332 litres en la versió Convertible), i, a més a més, pel seu consum, ja que a ritmes normals i amb un ús principalment urbà, aconseguim una mitjana que amb prou feines supera els 9 l/100 km. És a dir, que pots presumir de portar un Mustang sense renunciar de cap manera a les comoditats i l'eficiència d'un cotxe comú.

Tot i fent-lo rodar lent, el Mustang és un autèntic pura sang: rígida suspensió, tacte dur i curts recorreguts en la palanca de canvis manual de sis velocitats (opcionalment, Ford en posa a l´abast del client una d´automàtica d'iguals relacions), immediates reaccions del volant, etc., fan d´aquest cotxe una màquina perfecta amb què poder gaudir de la conducció.

Sport+

En un punt determinat de la carretera, vam canviar al mode Sport+ i vam prémer a fons l'accelerador. La reacció del cotxe no va ser explosiva però sí contundent, i vam sentir com empenyien amb força les rodes posteriors, gràcies a un generós parell motor de 432 Nm. Va ser llavors quan ens vam adonar que fins i tot a altes velocitats es pot mantenir una conversa en to normal quan el cotxe va descapotat.

Tot seguit, vam deixar l'autovia i vam agafar una carretera secundària plena de revolts, en la qual vam poder gaudir de l'excepcional xassís del Mustang. Aquest xassís fa que el Mustang vagi enganxat a la carretera, amb un veloç pas pels revolts i un aplom digne d'esment.

Però com a bon muscle car, només fa falta una petita accelerada al Mustang amb el volant tort per descarrilar-lo i començar a jugar amb el contravolant. Per divertir-se d'aquesta manera, us assegurem que no fan falta més dels 314 CV de l´EcoBoost, però realment creiem que el seu excepcional xassís està més d'acord amb les prestacions del GT.

S´esculli el que s'esculli, portar un Mustang és sempre una cosa especial.