LA PROVA

KIA NIRO: Un crossover híbrid

El nou model de la firma coreana combina una carrosseria imponent amb un motor eficient

15.08.2016 | 07:34
KIA NIRO: Un crossover híbrid
KIA NIRO: Un crossover híbrid

La nova proposta en l'ofensiva híbrida de Kia es diu Niro i ofereix tot el que el públic més demana en aquest moment: una carrosseria crossover, un ampli i funcional interior i una mecànica extremadament eficient, amb un consum de tan sols 3,8 l/100 km. Aquesta combinació de factors és possible gràcies al fet que el Niro no és l'adaptació híbrida d'un model existent, sinó un vehicle pensat des del començament per ser-ho.

Per les seves dimensions, el Niro ocupa un nou lloc dins de la gamma de la marca. Mesura 4.355 mm de llarg, 1.805 mm d'ample i 1.535 mm d'alt; per tant, és més petit que el nou Sportage i major que un Cee´d de cinc portes. La seva llarga distància entre eixos (2.700 mm) contribueix al fet que les dimensions interiors siguin generoses per a tots els ocupants, amb fins a 950 mm d'espai per a les cames al darrere. L'amplària a l'altura de les espatlles és molt generosa, i l'espai per al cap de tots els passatgers és únic en el seu segment.

A més, la nova i específica plataforma que sustenta el Niro està creada perquè la capacitat de càrrega no quedi compromesa a causa de la ubicació del sistema de propulsió híbrid. El Niro té un volum de càrrega de 421 litres, sense intrusió de la bateria en el maleter, ja que va col·locada sota el seient posterior.

A part de l'espai, l'interior també destaca per la qualitat i els materials utilitzats i per l'abundant tecnologia al servei de l´infoentreteniment, amb elements tan notables com la pantalla de fins a 8 polzades, que s'incrusta en el quadre de comandament i des de la qual es controlen la majoria de funcions de la interfície HMI o els sistemes CarPlay, d'Apple, i Android Auto, de Google.

Al seu torn, el Niro pot muntar el sistema Kia Connected Services, proveït per TomTom, amb infinitat de possibilitats de connectivitat per als usuaris.

Aquests avanços ja parlen del generós equipament de sèrie i opcional que pot oferir aquest model en els seus tres nivells d'acabat: Concept, Drive i Emotion. Depenent de quin s'esculli, aquest crossover híbrid pot disposar de sistemes d'ajuda a la conducció i seguretat tan avançats com el programador de velocitat actiu, l'advertiment i manteniment automàtic en el carril amb tres funcions diferents, la frenada automàtica d'emergència amb detecció de vianants, o el detector de vehicles en l'angle mort, entre molts altres.

Amb la mateixa motorització en totes les versions, el Niro més accessible (Concept) està disponible des de 19.985 euros, sense comptar-hi les ajudes del pla PIVE.

La raó de ser i el punt de partida en el desenvolupament del Niro és la seva motorització híbrida. Combina el motor Kappa amb injecció directa de gasolina GDI, d'1.6 l de cilindrada, 105 CV de potència i 147 Nm de parell motor, amb un propulsor elèctric de 44 CV alimentat per una bateria de polímers d'ió liti d'1,56kWh. Aquesta és la bateria més lleugera i eficient que ha utilitzat Kia fins al moment, amb un 50% més de densitat d'energia i un 13% més d'eficiència energètica que en les bateries dels principals rivals. Amb un pes de només 33 kg i un avançat relé de potència, la bateria del Niro pot regenerar energia elèctrica durant la desacceleració.

Moderna caixa de canvis
La potència combinada del motor híbrid de 141 Cv es transmet a la carretera a través d'una moderna caixa de canvis de sis velocitats de doble embragatge (6DCT) de gran rendiment, amb un parell màxim de 265 Nm disponible en primera velocitat per a una acceleració poderosa des d'aturat.

Específicament adaptada al motor híbrid i amb dos modes d'actuació –Ressò i Sport– permet que el Niro sigui capaç d'oferir elevades prestacions o una extraordinària eficiència, amb un consum de tan sols 3,8 litres als cent quilòmetres recorreguts, i unes emissions de CO2 de 88 g/km.

Independentment del mode de conducció escollit, el Niro té sempre un comportament agradable i confortable, tant en carretera com per camins sense asfaltar, gràcies en gran part al seu avançat sistema de suspensions, que absorbeix a la perfecció les irregularitats dels terrenys ferms i sosté la carrosseria crossover sense trontollar.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema