La berlina per excel·lència de la marca alemanya és un clar reflex de la política de renovació total de la seva gamma de productes. Una oferta en la qual, sense perdre l'elegància innata que sempre ha acompanyat Mercedes-Benz, brilla amb llum pròpia un suggeridor toc esportiu i dinàmic. La nova Classe E es presenta amb una estètica moderna, elegant i esportiva.

És una de les creacions més «intel·ligents» -deixant a part el seu germà gran, el Classe S-: condueix i aparca sol, esquiva accidents, juga amb els llums per no enlluernar i, fins i tot, s'obre i es tanca amb el mòbil. És, sens dubte, el pas intermedi entre els futurs cotxes autònoms i els actuals automòbils.

Comparada amb la generació anterior, la nova Classe E ha augmentat la seva distància entre eixos en 65 mm mentre que la longitud ha crescut en 43 mm i, així, assoleix els 4,92 metres. Unes mesures que s'adornen amb els nous codis estètics de les berlines de Mercedes, amb un suavitzat frontal, un capó allargat i un sostre d'estil cupè.

Disseny rejovenit

El seu disseny exterior rejovenit recorda el del Classe C. Com és tradicional en aquesta gamma, es pot optar pel característic estel sobre el capó en les versions bàsica i Exclusive, o per la graella d'estil esportiu amb l'estel Mercedes de grans dimensions al centre en els Avantgarde i AMG Line. En el seu confortable interior ens van cridar l'atenció les dues pantalles (opcionals) d'alta resolució i 12,3 polzades, que es desplegaven enfront de nosaltres de forma panoràmica des de la part alta de la consola central, la instrumentació, que gràcies a aquest sistema és totalment digital i es pot personalitzar amb tres models: Classic, Sport i Progressive. Des d'aquestes pantalles es poden controlar les infinites funcions del vehicle amb un sistema inèdit, els botons sensibles al tacte situats en el volant. Amb aquests és possible desplaçar-se digitalment per les pantalles com si es tractés d'un telèfon mòbil intel·ligent.

Altres detalls de què disposava la unitat del 220d que vam provar com ara els seus comodíssims seients amb massatge, calefacció i refrigeració; els materials de primera qualitat, com els cuirs i les fustes nobles; l'equip de so envoltant 3D Burmester, o el llum ambiental de 64 colors, són una mostra de com aplicar les últimes tecnologies per millorar el confort.

El Classe E es comercialitza des de 48.500 euros equipat amb el totalment nou motor dièsel de 194 CV (E 220 d). En gasolina, la versió més accessible disposa d´un altre quatre cilindres de 184 CV (E 200), disponible a partir de 49.300 euros. I en el seu llançament al mercat, la versió més exclusiva és el dièsel de sis cilindres de 258 CV (E 350 d), que es ven per a partir de 61.800 euros.

D´aquí a poc temps, l'oferta gasolina es reforçarà amb un quatre cilindres amb 245 CV (E 300) i un altre de sis cilindres amb 333 CV i tracció 4MATIC (E 400) -finalment, se´n comercialitza una altre de dièsel, de quatre cilindres i 150 CV (E 200 d). Per als amants de l'esportivitat, es posarà també a la venda el Mercedes-AMG E 43 4MATIC, de 401 CV. També destaca la versió híbrida endollable E 350, capaç de recórrer fins a 30 km en mode elèctric.

Tots aquests propulsors van lligats a la caixa del canvi automàtica 9G-TRONIC de nou relacions i gaudeixen del sistema Stop/Start per millorar la seva eficiència, que en el cas del nou E 220 d és més que destacable, amb un consum mitjà de tan sols 3,9 litres de combustible per cada 100 km recorreguts.

Totes les versions comparteixen un excepcional tren de rodatge que fa del Classe E un cotxe molt confortable en carretera, però també dinàmic i divertit en els revolts. Si es vol potenciar un o un altre aspecte, es pot equipar opcionalment amb els sistemes Agility Control i Air Bodi Control, per variar els reglatges i la duresa de la suspensió pneumàtica.