A mig camí entre l´IS i l´LS se situa el GS, que, amb 4,88 metres de longitud, completa la gamma de berlines de la firma de luxe japonesa Lexus juntament amb el model esportiu RC.

El GS 300h està disponible al nostre país amb un acabat d´accés denominat Ressò, que es caracteritza per unes baixes emissions i consum. Per sobre seu, se situa l´acabat Corporate, destinat principalment a les empreses, mentre que l´acabat Executive correspon al nucli central de la gamma, que incorpora com a novetat el nou sistema de seguretat LSS+, també disponible de sèrie en l´F Sport, l´acabat més dinàmic, i el Luxury, el més complet pel que fa a l´equipament.

La nostra unitat de proves disposava de l´acabat Executive i de tots els complements d´equipament, que incloïa un entapissat de cuir, seients amb sistema de fred i calor, regulació electrònica de seients i volant i sistema de navegació i reconeixement de senyals i canvi de carril involuntari. Aquest model està disponible al mercat espanyol per 52.500 euros.

Aquest model corresponia a l´última generació, renovada a final de l´any passat. En aquest nou plantejament destaca el seu disseny, que ha evolucionat cap a una imatge més atrevida i cridanera, amb un destacat frontal que incorpora una graella en doble punta de fletxa, fars LED amb un nou disseny de llums diürnes DRL, llums posteriors també LED i un nou disseny de les llantes d´aliatge. A més, el nou GS 300h és 30 mm més llarg que la versió actual, a causa del canvi de frontal, que ara té un voladís més llarg.

A l´interior, els canvis són en els petits detalls, com ara les insercions en el quadre de comandament, el pom de metall i cuir (en combinació amb els tiradors) o el volant amb la part central de cuir, en l´acabat Luxury. Sigui quina sigui la versió escollida, l´habitacle del GS 300h ofereix una envejable qualitat de vida a bord als seus ocupants, per aspectes com la seva gran amplitud, la seva perfecta insonorització, la qualitat de tots els materials utilitzats i els avançats i funcionals sistemes destinats al confort i l´infoentreteniment.

Però, si en alguna cosa destaca la tecnologia d´aquest model, és en la seguretat, que està reforçada amb un sistema de precol·lisió realment complet. Aquest enginy pot ser activat i desactivat pel conductor, i el temps d´antelació de l´advertiment pot ser configurat en tres nivells. Com a novetat, el nou GS és capaç de detectar vianants i evitar o minimitzar l´impacte causat per un atropellament.

Per reduir la fatiga del conductor, el Control de Creuer Adaptatiu (ACC, per les seves sigles en anglès) manté una distància predeterminada entre el GS i el vehicle que el precedeix, encara que aquest vehicle variï la seva velocitat o s´aturi completament. Un cop queda lliure el carril pel qual circula, l´ACC restableix automàticament qualsevol velocitat anteriorment seleccionada.

El nou GS 300h disposa de dos sistemes d´assistència per als llums de carretera (en funció de l´acabat). Aquests encenen i apaguen els llums llargs quan detecten un vehicle que circula per la mateixa carretera. El primer -el Sistema Adaptatiu de Llums de Carretera (AHS, per les seves sigles en anglès)- optimitza automàticament la distribució de llum a través de l´apagat selectiu de cadascun dels punts de llum LED dels fars. El segon -el Sistema d´Assistència de la Trajectòria en el Carril (LKA)- ajuda a evitar que el conductor abandoni el seu carril sense adonar-se´n per mitjà d´un advertiment i l´aplicació automàtica d´una força correctora sobre la direcció.

El GS 300h té un avançat sistema de propulsió híbrid que genera una gran potència de 223 CV, la qual cosa contrasta amb un ajustat consum de combustible de 4.7 litres/100 km. Les emissions de CO2 són de tan sols 109-115 g. Aquestes xifres tan baixes no han de confondre´ns, ja que el GS 300h ofereix unes prestacions destacades. D´entrada, cal remarcar que assoleix els 190 km/h després de passar de 0 a 100 km/h en tan sols 9,0 segons.

Si per alguna cosa destaca aquest model, és pel confort i la suavitat en el maneig. Això s´aconsegueix gràcies a un avançat xassís, que disposa d´una suspensió, tant davantera com posterior, que, igual que la seva direcció, obté un resultat excel·lent, tant pel que fa al confort com quant a l´agilitat. Per a una rigidesa més gran en el xassís, s´han afegit 320 punts de soldadura i més de 22 metres d´adhesiu estructural, la qual cosa millora també la seguretat del vehicle.