NOVETAT

MASERATI LEVANTE: esportivitat, disseny i 'finezza'

La marca italiana presenta el seu primer SUV de la història, que destaca per un aspecte atractiu i distingit

02.09.2016 | 07:35
MASERATI LEVANTE: esportivitat, disseny i 'finezza'
MASERATI LEVANTE: esportivitat, disseny i 'finezza'

Maserati inicia una nova era amb el Levante, el primer SUV de la seva història. Per plasmar el canvi d´aires radical que suposa l´arribada d´aquest cotxe per a la firma italiana, s´ha batejat amb el nom d´un càlid vent mediterrani, que pot convertir-se en tot un cicló en el segment de luxe més gran del món, ja que té tots els atributs necessaris per convertir-se en una referència imprescindible, ineludible.

El Levante està basat en l´evolució de la plataforma berlina. El seu xassís ha estat desenvolupat específicament per oferir la manejabilitat en carretera que s´espera d´un Maserati, i unes bones capacitats off-road quan abandona la carretera. I tot això amb un confort i una funcionalitat aptes per a l´ús diari.

Risc i mestratge
Un dels aspectes més destacats del Levante és el seu disseny atractiu i distingit, clarament identificable amb el de la resta de la família italiana, tot i que hi incorpora elements innovadors, com ara l´arriscada reinterpretació de la seva graella frontal. A més de pel seu aspecte, el disseny d´aquest SUV destaca pel mestratge amb el qual la carrosseria de depurades línies cupè –amb un coeficient Cx de només 0,31– és capaç d´oferir un espai interior tan ampli i versàtil.

La generositat de l´habitacle és fonamental per a la gran qualitat de vida a bord que brinda el Levante, gràcies, també, a elements com la suspensió pneumàtica, que aporta un confort de marxa excepcional, o els múltiples sistemes tecnològics destinats a la seguretat i l´infoentreteniment que integren els acabats d´equipament Sport i Luxury.

Extraordinària dualitat
Un dels reptes més grans als quals s´enfrontaven els enginyers de la firma italiana era aconseguir un cotxe amb capacitat off-road que no renunciés a l´esportivitat en carretera que s´espera d´un Maserati. No era una tasca senzilla.

Per aconseguir el primer d´aquests objectius, es van utilitzar materials lleugers en la majoria de l´estructura del vehicle, i es va aconseguir un repartiment de pesos ideal (50%-50%) amb el centre de gravetat més baix de la seva classe. Aquestes característiques proporcionen al vehicle una agilitat inigualable en el segment dels SUV de luxe. Alhora, l´esquema de la suspensió d´alumini de doble triangle–cinc braços inclou de sèrie elements elàstics pneumàtics i amortidors Skyhook controlats electrònicament. Això, juntament amb el sistema intel·ligent de tracció a les quatre rodes Q4 i el nou sistema Torque Vectoring, proporciona al Levante el comportament en carretera d´un GT i, sorprenentment per a un Maserati, una bona capacitat tot terreny. Tant és així que el Levante va ser dissenyat per tenir el millor confort de la seva categoria en carreteres en mal estat i el millor comportament en neu i gel. Igualment, l´equipament off-road disponible pot convertir aquest SUV en un aventurer atrevit.

Potència
No obstant això, el que mai no pot faltar en un Maserati és la potència. Per això, el Levante disposa de l´última evolució de motors V6. Les dues versions del motor de gasolina amb doble turbo i el turbodièsel són lloats pel so únic desenvolupat per la marca italiana i per les seves prestacions excepcionals.

El motor V6 de gasolina, amb l´última injecció directa GDI i el doble turbo, està disponible en dues versions amb diferents potències: la top de la gamma, amb 430 CV, i l´excitant de 350 CV. El Levante més potent passa de 0 a 100 km/h en 5,2 segons i té una velocitat màxima de 264 km/h, mentre que les xifres per a la versió de 350 CV són 6 segons i 251 km/h, respectivament.

El Levante també està equipat amb el propulsor turbodièsel V6 d´injecció directa per conducte comú. El motor de tres litres és capaç d´oferir 275 CV i passar de 0 a 100 km/h en 6,9 segons, a més d´aconseguir una velocitat màxima de 230 km/h i mantenir el consum de combustible en només 7,2 litres/100 km. Potència, velocitat i estalvi energètic són cada vegada més a prop.

Personalitats diverses
Tant les dues versions de gasolina com la dièsel incorporen una caixa de canvis automàtica ZF de vuit velocitats, que proporciona un gran confort i ràpids canvis d´una marxa a una altra, depenent del mode de conducció seleccionat pel pilot: Normal, I.C.I, Sport i Off-road. Aquestes variants modifiquen completament la personalitat del vehicle.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema