Suzuki fa un pas endavant indiscutible amb l´S-Cross, que vol situar al capdavant del segment SUV compacte amb arguments de pes com ara un disseny més robust i captivador, un espai interior de més qualitat, tecnologia d'avantguarda i, sobretot, nous motors de gasolina més potents i eficients. Aquesta és precisament la novetat de l´S-Cross 2017 respecte al model de 2014 que substitueix.

El nou tot camí rep dos nous propulsors gasolina turboalimentats Boosterjet. El primer és un 1.0 de tres cilindres que desenvolupa 111 CV de potència amb un parell motor generós de 170 Nm. El segon és un 1.4 litres amb quatre cilindres que genera 140 CV i 220 Nm de parell motor.

L'1.0 sempre és de tracció davantera i es combina amb un canvi manual de cinc velocitats, mentre que l'1.4 pot equipar-se amb una tracció total intel·ligent denominada Allgrip i pot incorporar un canvi de marxes automàtic de convertidor de parell amb sis velocitats com a alternativa al canvi manual de sis relacions que s'ofereix de sèrie.

El motor tricilíndric ofereix un bon rendiment en relació amb el seu cubicatge i potència, i el seu valor més destacat és l'eficiència, amb un consum de combustible de 5,0 l/100 km. Per contra, l'1.4 ofereix unes prestacions molt més notables, tot i que també destaca pel seu baix consum (5,4 l/100km). Tenint en compte aquestes dades i el seu comportament, creiem que el motor 1.0 és l´adequat per a aquells que vulguin fer un ús més urbà i pausat a l´S-Cross, mentre que l'1.4, amb la seva potència i la possibilitat de gaudir del canvi automàtic i la tracció total, és apte per a qualsevol tipus d'ús, fins i tot quan s'abandona l'asfalt.

En aquest context, l´alçària de l´S-Cross i el sistema 4WD Allgrip és fonamental. Aquest sistema ofereix quatre maneres seleccionables de funcionament: Auto, Sport, Snow, i Lock. El 4WD actua de forma intel·ligent per aconseguir el major rendiment, ja sigui esprement al màxim les prestacions del cotxe, aconseguint una millor tracció en superfícies de baixa adherència o oferint una espècie de marxa reductora per superar grans obstacles.

Aquest sistema de tracció total intel·ligent també està disponible amb l'única motorització dièsel de Suzuki per a l´S-Cross, el propulsor 1.6 de 120 CV amb que ja anava equipat el model anterior i que pot anar lligat a un canvi manual de sis relacions o a un altre d´automàtic de doble embragatge i amb el mateix nombre de velocitats.

Tecnologia avançada

Un altre aspecte en què el nou S-Cross ha guanyat molts punts a favor respecte del seu predecessor és en la seva dotació tecnològica, que augmenta amb el seu nivell d'acabat (GL, GLE i GLX).

El motor 1.0 està disponible amb els acabats GL i GLE, mentre que l'altre gasolina, l'1.4 Boosterjet, ho està només amb el GLX. El dièsel es pot triar amb el paquet GLE o GLX. Amb la motorització i acabat més senzills, és a dir, l'1.0 GL, l´S-Cross està disponible durant la campanya de llançament des de 16.935 euros, al qual poden sumar-se fins a 1.500 de descompte si s'opta per l´oferta de finançament de la marca. Per contra, l'opció més exclusiva, l´S-Cross 1.6 DDiS GLX 4WD 6TCSS -dièsel amb canvi automàtic i tracció total-, ascendeix fins als 26.685 euros.

Aquesta última opció gaudeix de tots els avanços tecnològics que Suzuki posa a la disposició del client, entre els quals destaca el nou sistema multimèdia amb pantalla de 7 polzades (GLE/GLX) compatible amb els protocols de connexió Apple CarPlay i Android Auto.

Amb aquest darrer sistema es poden reproduir arxius d'àudio gràcies a la tecnologia Bluetooth, fer trucades amb mans lliures o escoltar música sense necessitat de cables. L´equip multimèdia també disposa de càmera de visió posterior per facilitar al conductor fer maniobres o aparcar el vehicle. A més, les versions GLX incorporen sistema de navegació. A aquesta tecnologia, s´hi sumen altres sistemes com els sensors d'aparcament davanters/posteriors (GLX), fars i eixugaparabrisa automàtics (GLE / GLX), climatizador automàtic dual (GLE / GLX) i botó d'arrencada sense clau (GLE / GLX).

Molts d'aquests sistemes, també els descrits anteriorment, es controlen des del volant multifunció, que com la instrumentació, la tapisseria o els plàstics del quadre de comandament -més agradables al tacte i de color negre brillant-, són la novetat més destacada a l'interior de l´habitacle.

Tots aquests canvis aconsegueixen transmetre més sensació de qualitat al conductor a l´interior del vehicle. Una de les coses que no varien en aquest espai és la seva habitabilitat, malgrat que el nou S-Cross és dos centímetres més ample (1,79 m) i un més alt (1,59 m) que el seu predecessor, amb el qual empata en longitud (4,30 m). El volum del maleter és de 430 litres, per la qual cosa podem afirmar sense cap mena de dubte que disposa d´espai de sobres per a l'equipatge dels seus cinc ocupants.

Més atractiu i imponent

Pel que fa al disseny, la nova generació d'aquest model té un aspecte més modern, atractiu i robust, gràcies principalment a un frontal imponent. Alt i contundent, deixa enrere les formes arrodonides del seu predecessor. La saga, per la seva banda, mostra una imatge més neta i moderna.

Com a conclusió, podríem afirmar que Suzuki ha fet molt més que una revisió al seu crossover més emblemàtic. Si sumem la qualitat del disseny de l´habitacle interior, el tacte agradable dels materials i la suavitat en la conducció, podem assegurar sense por a equivocar-nos que el nou S-Cross posiciona Suzuki al capdamunt del mercat del segment SUV.