Com passa des del 1996, l'arribada d'un nou Renault Mégane va acompanyada del llançament al cap de pocs mesos d'una versió familiar, que en aquest cas ofereix les mateixes prestacions que la berlina però amb més habitabilitat i capacitat de càrrega.

El nou Mégane Sport Tourer mesura 4,63 metres de longitud i 1,45 metres d'altura, per la qual cosa és 67 mm més llarg i 20 més baix que el de l'anterior generació. Respecte a la berlina actual, és uns 27 centímetres més llarg i té 4 centímetres més de distància entre eixos, la qual cosa li permet ampliar fins als 580 litres la capacitat de càrrega i 4 centímetres la distància per als genolls a les places posteriors.

Si s'abaten els respatllers dels seients del darrere, l'espai augmenta fins als 1.504 litres, i si, a més, es fa el mateix amb el de l'acompanyant, s´hi poden introduir objectes de fins a 2,77 metres de longitud. Però no tot és qüestió de centímetres, ja que a part de les seves dimensions, l´Sport Tourer disposa d´una multitud de solucions per gaudir d'una major funcionalitat a l'hora de posicionar i fixar la càrrega.

Aquestes noves característiques se sumen a tots els avantatges que ja oferia la versió berlina, de la qual conserva el seu excepcional comportament i l'atractiu aspecte tant exterior com interior. La dinàmica de conducció no s'ha vist en absolut penalitzada per les majors dimensions del vehicle. D´aquesta manera, manté el compromís excepcional entre dinamisme i confort.

El Mégane Tourer disposa d'una gamma molt similar a la del model berlina, ja que el comprador pot escollir entre tres motors gasolina i quatre dièsel. En el cas dels primers, es pot optar pels propulsors 1.2 TCe de 100 i 130 CV, o per l'i 1.6 TCe de 205 CV. El primer s'associa a un canvi manual de sis velocitats, mentre que el TCe 130 es pot adquirir amb el canvi de doble embragatge EDC de set velocitats que incorpora per defecte el TCe 205.

A l'apartat dièsel, està disponible el motor 1.5 dCi amb 90 i 110 CV de potència, tots dos lligats a un canvi manual de sis relacions, encara que el segon pot equipar-se opcionalment amb una caixa de canvis automàtica EDC de sis velocitats. L'opció més potent d'aquesta gamma és l'1.6 dCi de 130 CV, només disponible amb canvis manual.

Al final d'aquest any i al principi del 2017 arribaran una versió híbrida que disposarà d´un motor elèctric associat al dCi 110, que no podrà moure per si mateix el cotxe però que servirà de suport en les acceleracions, i un 1.6 dCi amb 165 CV, amb canvi automàtic EDC de sis marxes.

Quant a nivells d'equipament, l´Sport Tourer disposa de sis opcions: Life, Intens, ZEN, GT Line, Bose i GT. La tecnologia utilitzada des del més senzill al més exclusiu és molt avançada, amb sistemes d'avantguarda tant en la seguretat com en l´infoentreteniment. El nivell GT només està disponible amb els motors més potents (TCe 205 i dCi 165) i disposa d´una estètica més esportiva i del sistema de direcció a les quatre rodes 4Control.

Més capacitat

L´Sport Tourer disposa d´un maleter que amplia la seva capacitat fins als 580 litres i que és més pràctic que el de la berlina per moltes raons. La vora de càrrega és 17 centímetres més baixa (a 61 cm del terra) i la porta deixa un llindar més gran. A més, té unes formes més aprofitables i solucions per fixar i organitzar la càrrega, que en el terra es pot col·locar a dues altures. Si es fa amb la posició més alta, es crea un doble fons de sis centímetres i, a més, se salva el graó que queda entre els respatllers dels seients posteriors per aconseguir una superfície plana quan s´abaten els respatllers. A més, i perquè no hi hagi obstacles, la cortineta es pot guardar en un espai específic situat sota el terra del portamaletes. També disposa d´una peça mòbil que es pot col·locar en posició vertical per dividir el portamaletes en dues parts. Finalment, cal destacar que la càrrega es pot fixar amb cintes elàstiques, ganxos metàl·lics i penjadors.