L’arribada al mercat dels tot terreny de Seat no podria haver sigut més reeixida. I ara l’estrena de la marca espanyola en el segment dels SUV s'acaba de reforçar amb dues noves motoritzacions que es presenten com a entrada a aquest catàleg.

Es tracta de l'1.0 TSI de tres cilindres i l'1.6 TDI, tots dos amb 115 CV de potència. Dos propulsors que, comptat i debatut, són els més eficients de l'oferta d'aquest nou integrant del segment dels SUV de grandària compacta, i que sempre s'associen a la tracció davantera i al canvi manual.

Motor de gasolina

En primer lloc, cal destacar que el motor de gasolina 1.0 TSI és un tricilíndric de 999 cm3 amb bloc i culata d'alumini que va situat en posició davantera transversal. Tot i la seva configuració de tres cilindres, aquesta planta motriu no disposa d'arbre equilibrador. Per suplir les funcions d'aquest i eliminar les vibracions, s'empren quatre contrapesos en el cigonyal, un amortidor d'inèrcia i el volant motor, que se situen a cada extrem del cigonyal.

Gràcies a aquests elements, l'1.0 TSI és capaç de fer córrer l’Ateca amb una increïble suavitat, gairebé més pròpia d'un tradicional quatre cilindres. Pel que fa a la seva eficiència, Seat anuncia per a aquest propulsor 5,2 litres de mitjana de consum i unes emissions de 119 g/km.

Quant a l'1.6 TDI de 115 CV, s'ha aconseguit reduir en 2,5 g/km les emissions de CO2 per situar-les en 113 g/km i un consum mitjà de 4,3 litres. Amb un parell màxim constant de 250 Nm des d'1.500 fins a 3.250 rpm, aquest motor també és un exemple que cal tenir en compte per la seva immediata resposta.

Nivell d'acabat Style

Tant l'1.0 TSI com l'1.6 TDI s'ofereixen en el nivell d'acabat Style, que incorpora de sèrie elements com l’ASR+ABS, l’ESP, XDS, fars antiboira amb funció cornering, assistent de sortida involuntària de carril, assistent de llums en carretera curts/llargs, mirall interior electrocromàtic, 7 coixins de seguretat, detector de fatiga, assistent d'arrencada en pendent, sensor de pressió de pneumàtics i l'assistent de frenada en ciutat Front Assist, entre altres elements.

Els preus són de 23.930 euros en el cas del TSI i de 26.630 en el TDI, sense aplicar les campanyes promocionals.