Amb 45 anys a l’esquena, 10 generacions de models i al voltant de 25 milions d'unitats fabricades, l’Honda Civic s'ha guanyat un lloc entre els vehicles més carismàtics de la història contemporània de l'automòbil. El turisme compacte japonès és un clar exemple de com ha evolucionat el cotxe modern. Un reflex de les diferents tendències estètiques, de funcionalitat interior i tecnològiques a tots els nivells, sempre sota un prisma de marcat caràcter esportiu. I la gamma Civic 2017 no és una excepció.

Imatge «sport»

Honda ha fet un nou gir al «concepte Civic» per desenvolupar un dels models més destacats del seu segment. Per això els enginyers nipons han partit de la base d'una plataforma totalment nova, que els ha facilitat obtenir un excel·lent aprofitament de l'espai interior al costat d'uns nivells de dinamisme i confort més que destacables. I tot això, sota la imatge «sport» que sempre ha caracteritzat a cadascun dels seus antecessors i que ara s'ha vist clarament reforçada.

Amb una carrosseria de 5 portes, el Civic es mostra més esportiu que mai a tots els nivells.

En matèria estètica, les línies anguloses predominen en el traç de la seva línia, i compte amb detalls com per exemple uns paraxocs amb unes sobredimensionades entrades d'aire davanteres i posteriors, el doble aleró posterior, i els diferents dissenys de llantes d'aliatge disponibles en mides de fins a17 polzades. A més, el nou Civic, mostra un perfil més ample (1,80 m), llarg (4,52 m) i baix (1,43 m) que tots els seus predecessors, la qual cosa accentua el seu caràcter esportiu.

Si s'escull la motorització Turbo VTEC d'1.5 litres, es pot triar entre les versions Sport, Sport Plus o Prestige, cada una amb detalls exclusius d'acabat a l'exterior del vehicle. Els Sport i Sport Plus destaquen pels seus alerons davanters i posteriors més pronunciats, el faldó lateral i un disseny exclusiu de llantes d'aliatge de 17 polzades. A més, incorporen les llums de davant amb LED i llums antiniboira, i a la part posterior criden l'atenció els dos tubs d’escapament situats al centre. Detalls que donen caràcter esportiu al turisme.

Nova generació Turbo VTEC

La desena generació del Civic és la primera que Honda comercialitza a Europa amb els motors de gasolina Turbo VTEC 1.0 tricilíndrico i 1.5 de quatre cilindres. Amb potències de 129 i 182 cv, respectivament, la marca anuncia unes notables prestacions en tots dos casos, al costat d'uns destacats nivells d'eficiència; 4,7 litres als 100 km i 106 gr/km de CO2 en l'1.0 i 5,8 litres i 133 gr/km en el cas de l'1.5. Les dues motoritzacions estan disponibles amb una transmissió manual de sis velocitats o amb el canvi automàtic CVT.

La seguretat activa del Civic es deixa en mans del Honda Sensing equipat de sèrie en tota la gamma. Es tracta d’un ventall de dispositius gestionats per la informació provinent del radar i la càmera, que assisteixen al conductor mitjançant els avisadors de col·lisió frontal i de canvi involuntari de carril, el sistema d'ajuda de permanència en la carretera i de permanència en el carril, el control d’encreuament adaptatiu o el sistema de reducció d'impactes que ajuda a detenir el vehicle en cas de col·lisió.

Pel que fa l’espai de comandament té com a principal novetat la pantalla TFT amb color. Té set polzades i ocupa la secció central de major grandària en la nova distribució del panell d'instruments. En funció de la versió del model d’Honda Civic, els grups d'òptiques davanteres incorporen tecnologia LED o halògena.