No fa gaire vam tenir l'ocasió de provar el Lexus IS 300h i l'experiència va ser molt satisfactòria. Per això, quan recentment la firma japonesa va llançar al mercat la nova versió d'aquest model comercialitzat ara farà quatre anys, el 2013, ens vam preguntar en què podia millorar aquest espectacular cotxe.

Calia ser molt precís en els canvis per optimitzar un cotxe que deixava poc marge de millora i la veritat és que Lexus ha demostrat la seva ja coneguda minuciositat i perfecció per aconseguir una optimització que millora notablement aquest model sense perjudicar cap de les seves principals virtuts.

Com destaca la mateixa marca, les modificacions que s´han fet al vehicle Lexus IS 300h són lleus però suposen un gran pas endavant. I ho hem constat. Després de provar-lo donem la raó a la firma japonesa, estem parlant d´un luxós vehicle.

Renovació subtil

Els retocs que s´han fet en el nou model són tan subtils que només els més experts distingiran a primera vista la nova versió d´aquest Lexus respecte de la seva predecessora. En canvi, si en posem un al costat de l´altre sí que s´aprecia que el nou és més atractiu i elegant.

Elegància exterior i interior

Aquesta elegància s´aconsegueix gràcies a la introducció de detalls com un redimensionat voladís davanter que amplia la longitud fins als 4,66 metres; uns llums Full Led que recorden els del GS i atorguen a aquest model una mirada més moderna i profunda; una graella davantera redissenyada; nous colors per a la carrosseria, pilots posteriors més cridaners i noves formes per a les llantes de 17 i 18 polzades.

Pel que fa a l'interior del cotxe, també s'han introduït lleus però encertades millores. Per exemple, una nova pantalla que passa de 7 a 10,3 polzades -en la versió més exclusiva- i elements ornamentals de més qualitat que donen al vehicle un aire encara més sofisticat.

Millor conducció

Les optimitzacions més importants al Lexus IS 300h són precisament aquelles que no es veuen, sinó que es perceben en la conducció. Per millorar les prestacions, aquest model no ha hagut de recórrer a un nou motor, per la qual cosa segueix mantenint una unitat híbrida composta per un motor de combustió i un propulsor elèctric que en total lliura 223 cv amb un consum de tan sols 4,3 l/100 km.

En canvi, sí que ha modificat la seva estructura amb un amortiguador revisat que li atorga un caràcter més esportiu sense sacrificar el gran confort que ja oferia el model anterior del IS, que és segell de la marca de luxe japonesa.

Ara també es nota una direcció més directa i precisa, la qual cosa li dóna un caràcter més dinàmic. Encara que no és el seu principal objectiu, sí que podem dir que ara és més divertit conduir aquest vehicle, però això sí, igual de còmode i plaent. La qualitat a bord que brinda el nou Lexus IS és excepcional, i destaca una insonorització i aïllament de l'habitacle envejable.