Poques vegades es té l’oportunitat de provar un cotxe en primícia; menys encara en un circuit com el d’Ascari, a Màlaga, i gairebé mai amb un model tan exclusiu com el LC500 de la firma Lexus.

Es tracta del primer vehicle de la nova estratègia de la firma japonesa, amb la qual pretén convertir-se en en una marca d’estil de vida. La veritat és que cap model millor que el LC500 per fer aquest pas endavant. És un esportiu de luxe i altes prestacions que presenta un disseny espectacular. El secret d’aquesta imponent estètica és que amb prou feines ha variat pel que fa a la del prototip LF-LC en què es basa.

El Lexus LC té una longitud de 4,76 metres, 1,92 metres d’amplada i només 1,34 metres d’altura, la qual cosa, unit a unes formes extremadament aerodinàmiques, atorga a aquest model una sensació de dinamisme inigualable. Aquestes dimensions permeten oferir un vehicle amb quatre places, amb dos seients davanters molt amples i dos més al darrere molt més reduïts, així com també un maleter amb 197 litres de capacitat.

L’estètica de l’interior del vehicle és tant o més imponent que la del disseny exterior, amb detalls artesans de la més alta qualitat. Malgrat que els models disponibles en la presentació eren unitats presèrie, ja gaudien dels mateixos materials que s’oferiran en els models de producció, amb un nivell de luxe i acabats extraordinaris. En la presentació vam poder veure, tocar i conduir les dues variants disponibles: el LC500 i l'híbrid LC500H.

El model LC500 té el mateix motor que el RC F, un de gasolina atmosfèric amb vuit cilindres en V, amb 5.0 litres de cilindrada que desenvolupa 477CV de potència. S’associa amb una caixa de canvi automàtica de 10 velocitats de tipus convertidor de parell que ofereix un elevat rendiment tant en mode autònom com amb les lleves situades després del volant.

El LC500H, per la seva banda i seguint la tradició de la firma japonesa, té un sistema de propulsió híbrid que combina prestacions i eficiència amb 359 CV de potència. Està format per un motor de gasolina atmosfèric amb sis cilindres en V i 3.5 litres de cilindrada que rendeix 299 CV, i un elèctric de 179 CV. El més destacat d’aquest model és el canvi automàtic al qual va associat el sistema híbrid, ja que es tracta d’un engranatge epicicloïdal que es comporta de forma diferent a tots els mecanismes d’aquest tipus que havíem provat fins avui. És gràcies a què va acoblat a una caixa de canvi automàtica de quatre relacions. El Multi Stage Hybrid System, que és com Lexus ha batejat aquest canvi, permet que es tingui la sensació d’estar manejant un canvi de deu marxes real, en comptes del clàssic comportament dels epicicloïdals.

Al circuit... amb cura

Tal com hem comentat, el pla no podia ser més perfecte: un cotxe extraordinari, un circuit de somni... però la climatologia no atén a raons i per mala sort el dia de la prova del Lexus va ser un dia de tempesta. L’asfalt del traçat estava ple de bassals, i tenint en compte que portàvem tants cavalls en l’eix posterior, havíem d’extremar les precaucions.

Tot i això, aquesta complicada presa de contacte ens va servir per intuir, com a mínim, com es comportarien el LC500 i el LC500H en bones condicions. Vam començar la prova amb el model gasolina V8. Com esperàvem, es tracta d’un esportiu pur, amb una gran capacitat d’acceleració acompanyada d’un soroll contundent del motor i un poder de frenada sorprenent. Poc podem dir del pas per revolts ja que l’estabilitat es veia completament compromesa per l’asfalt moll, que va fer treballar més del compte els sistemes d’ajuda a la conducció que van evitar més d’una croada en la pista.

Després va ser el torn del Lexus LC500H, la variant híbrida del cupè d’alt standing. El vam provar conscients que era impossible anar ràpid en el circuit. Ens vam centrar en analitzar el compromís entre prestacions, eficiència i confort, i la veritat és que tot i que és un mix complicat d’aconseguir el LC500H ho fa i amb escreix.

La capacitat d’acceleració no és tan explosiva com la del seu homònim amb motor V8, però sí més lineal i progressiva, gràcies a l’efectivitat del motor elèctric. Tampoc no vam poder avaluar el pas per revolts, encara que intuïm el bon treball realitzat en el repartiment de pesos dels motors i bateries que quedava reflectit en comportament del vehicle. La capacitat de frenada també ens va semblar destacable i sobretot ens va sorprendre el canvi Multi Stage Hybrid System, que certament donava la sensació d’estar manejant una caixa automàtica comuna.

Per estudiar-ho a fons vam decidir manejar-lo amb les lleves del volant. La resposta era precisa i ràpida i les transicions que realitzava el motor després del seu accionament estaven molt assolides. La veritat és que si algú no ha agafat massa canvis automàtics en la seva vida, serà impossible que apreciï variacions entre el del V8 i l’híbrid, ni tampoc aquesta baixada en el rendiment a partir de la cinquena marxa.

A partir de 120.000 euros

La gamma es compon de quatre models diferents, amb dues variants per al LC500 i dues més per al LC500H. El preu d'aquest últim és de 120.000 euros i la versió LC500H Sport+ s’enfila als 130.000 euros. Per la seva banda, el LC500 costa 140.000 euros, i el LC500 Sport+ té un preu de 150.000 euros i es posiciona com el talp de gamma.

Independentment del model escollit, aquest meravellós esportiu ofereix un nivell d’acabat i equipament que està a l’altura del seu preu, amb elements com ara llantes de 20 polzades, un sistema de so Pioneer i el programa de seguretat Lexus Safety System+.

Això sí, en les exclusives versions Sport+ s'instal·len unes llantes de 21 polzades en comptes de 20, un sostre panoràmic de fibra de carboni per alleugerir el pes -que ja és per si mateix baix gràcies a l’ús d’aquest material en gran part de l’estructura del vehicle-, també un aleró posterior retràctil per augmentar el downforce i un eix posterior autodireccional per a més confort i manejabilitat en conduccions quotidianes, i una major estabilitat a altes velocitats.

Models RX 450H i GS 300H

També vam tenir l’oportunitat de provar altres models de Lexus, els nous RX450H i el GS300H. Les atractives i sinuoses carreteres de Ronda (Màlaga) ens van permetre gaudir del confort i el bon rendiment que ofereixen tots dos cotxes. El confort a bord és tan destacable com el plaer de conducció, ja sigui amb el sistema Eco, amb el qual s’aconsegueixen consums i emissions realment reduïdes; com amb l’Sport, amb el qual es dóna més caràcter al vehicle per elevar el seu dinamisme.