La segona generació del Mini Countryman millora precisament en allò que ho fa diferent de la resta de la gamma: la versatilitat i l’espai. Per a això, el que ja era el Mini més gran de la història augmenta les dimensions uns 20 centímetres de longitud, 3 d’amplada i 7,5 centímetres en la distància entre eixos. Aquest creixement permet oferir una habitabilitat per a les cinc places del vehicle, així com una clara millora del volum d’emmagatzematge.

Tant el conductor com l’acompanyant es beneficien de més comoditat a la zona del cap i les espatlles, i també s’amplia el marge d’ajustament dels seients. A la part posterior, el nou Countryman n’ofereix tres d’apropiats per a adults. La major obertura de les portes posteriors comparada amb la dels models anteriors, permet pujar i baixar amb més comoditat, i un cop a dins, també és més ample l’espai per a les cames. A l’optimització de la funcionalitat s’hi afegeix la gran quantitat d’espais portaobjectes.

Però si alguna cosa ens va sorprendre quan vam conèixer el nou Mini Countryman va ser la gran capacitat del maleter, que pot contenir fins a 450 litres de càrrega (100 més que el seu predecessor), ampliable a 1.390 litres (220 més que l’anterior) si s’abaixen els respatllers posteriors, que es es poden dividir en relació de 40 : 20 : 40. A més, es pot modificar la inclinació per aconseguir més comoditat per als seients o més espai d'emmagatzematge. En aquest sentit, hi ajuda l’opció de desplaçar un màxim de 13 centímetres en sentit longitudinal la banqueta posterior.

El Countryman destaca com un autèntic vehicle familiar, i pot ocupar sense complexos el paper de vehicle principal de la casa.

Quatre opcions mecàniques

El nou Mini Countryman gaudeix d’una tecnologia de motors de desenvolupament completament nova. Des del seu llançament es troba disponible amb dos motors de gasolina i dos motors dièsel d’última generació amb Mini TwinPower Turbo.

L’opció d’accés a la gamma és el Cooper, amb un motor de gasolina de 3 cilindres i 1.499 cc que té 136 CV, i 220 NM de parell màxim. L’altra opció de motor gasolina és el Cooper S, amb un motor de 4 cilindres i 1.998 cc, que genera 192 CV i 280 NM de parell. Pel que fa als motors de dièsel, l’oferta s’inicia amb el Cooper D, que integra un motor de 4 cilindres de 1.995 cc, amb 150 CV i 330 NM de parell màxim. I en aquest apartat el motor més potent és un 4 cilindres de 1.995 cc amb 190 CV, i 400 NM, que porta el Cooper SD.

Com a alternativa a la caixa del canvi manual de 6 marxes de sèrie, per al nou Cooper Countryman s’ofereix una caixa del canvi automàtica Steptronic de 6 velocitats, mentre que el nou Cooper S i el Cooper D es troba disponible opcionalment amb el canvi automàtic Steptronic de 8 velocitats (en el Cooper SD s’inclou de sèrie).

L’oferta de motors es completa amb el model més potent de la gamma, el John Cooper Works de 231 CV, i amb el primer Mini híbrid que es pot endollar, el Cooper S I ALL4, que combina el propulsor gasolina del Cooper amb un motor elèctric de 88 CV, per oferir una potència total de 224 CV i 385 NM de parell amb un consum de només 2,1 l/100 km i unes emissions de CO2 de 49 g/km.

Tots els motors «convencionals» poden beneficiar-se del sistema de tracció total ALL4, que es caracteritza per les seves reaccions ràpides per adaptar-se a les dificultats del terreny. Alhora, aquest sistema està interconnectat amb el DSC (control dinàmic d’estabilitat), per la qual cosa l’ ALL4 optimitza tant la tracció i l’estabilitat de marxa amb estats de la carretera i condicions climatològiques desfavorables com l’agilitat en la conducció per revolts dinàmics.

Un altre sistema opcional que optimitza el comportament del Countryman és el d’amortidors amb regulació electrònica amb Mini Driving Modes, també opcional. Aquesta tecnologia permet seleccionar l’adaptació del vehicle en les tres variants disponibles (Mid, Sport i Green), i influeix en la direcció, l’acceleració, el so del motor i la característica de commutació de la caixa del canvi Steptronic en funció de la motorització i l’equipament.